Zdrava prehrana - 21. studenoga 2020.
AUTOR ČLANKA - Iva Savić, www.culinary-postcards.com

Bogati vegetarijanski tjedni jelovnik

Obroci bez mesa sastavni su dio zdrave, uravnotežene, ali i vrlo ukusne prehrane. Ako vam nedostaje inspiracije, a želite se raznovrsno hraniti, donosimo vam primjer bogatog vegetarijanskog jelovnika

vegetarijanski veganski jelovnik

U posljednje vrijeme je sve popularnija i sve više se preporučuje prehrana koje ne uključuje konzumaciju mesa. Ta „bezmesna“ prehrana se javlja u dva oblika – kao vegetarijanska prehrana, u kojoj se ne konzumiraju sve vrste mesa i ribe (i morskih plodova), i kao veganska prehrana koja se temelji isključivo na namirnicama biljnog podrijetla. To što znači da vegani, osim mesa i ribe, ne jedu niti bilo što drugo što potječe od životinja, odnosno za što se koriste proizvodi životinjskog podrijetla (mlijeko i mliječne proizvode, jaja, kavijar, med). Zbog toga se vegane naziva i „čistim vegetarijancima“.

Iako različiti, ovi koncepti u svojoj suštini imaju isti korijen koji se krije u riječi „vege“, što na latinskom znači živ, krepak, zdrav. No da bismo uistinu bili zdravi vegetarijanci i vegani moramo paziti na unos namirnica iz svih skupina kako bismo tijelu osigurali sve potrebne nutrijente.

Prijedlozi za užitak u voću i povrću

Ako ste navikli redovito jesti meso, možda i svaki dan, promjena će isprva biti velika i može biti na početku zahtjevna. Stoga smo za vas pripremili primjer jednog tjednog jelovnika za jesen, s pregršt ideja za doručak, ručak i večeru – bez mesa. Užina je prilika za pojesti dodatnu porciju voća ili povrća, ako ga niste uspjeli uklopiti u jelovnik. Opisi jela su na razini prijedloga, za ideju i inspiraciju.

Na kraju je važno napomenuti da ovo nije konačan prijedlog jelovnika. Veličine obroka i količine hrane namjerno nisu navedene jer to ovisi o osobi (njezinom spolu, dobi, tjelesnoj aktivnosti itd.). Osim toga, autorica ovog teksta nema diplomu nutricionista već vam predlaže da ovaj jelovnik čitate za inspiraciju i upoznavanje s možda novim, nepoznatim namirnicama – a sve s ciljem da vidite raznolikost prehrane i bez mesa.

Ponedjeljak

  • doručak – zobena kaša s jabukom i lješnjacima
  • ručak – varivo od poriluka s krumpirom i slanutkom, kukuruzni kruh
  • večera – rižini (ili pšenični) rezanci s povrćem i tofuom iz woka

Utorak

  • doručak – omlet (omlet od slanutkovog brašna za vegane) s lukom i paprikom, punozrnati kruh
  • ručak – lazanje s povrćem (i sirom), zelena salata
  • večera – cijeli batati iz pećnice punjeni sa zapečenim grahom

Srijeda

  • doručak – puding od prosa, banana, sjemenke konoplje
  • ručak – grah varivo s kvinojom i povrćem
  • večera – pizza s lukom, paprikom, kukuruzom, pestom od bosiljka (i sirom)

Četvrtak

  • doručak – punozrnati kruh s namazom (“paštetom) od leće i povrća
  • ručak – “šareni tanjur”: pečeni krumpiri i gljive iz pećnice, salata od zelja, ječam (ili proso ili riža)
  • večera – krem juha od bundeve (bučino ulje, tostirane bučine koštice), štrudla od sira (za vegane od tofua)

Dan bez mesa: 3 ukusna recepta za Svjetski dan vegetarijanstva

Nazivi vegetarijanstvo i veganstvo potječu od latinskog „vege“ - živ, krepak, zdrav. Ukusni recepti će vas uvjeriti da je...

SAZNAJTE VIŠE

Petak

  • doručak – zobena kaša s rogačem
  • ručak – curry s batatom i smeđom lećom, kuhana riža
  • večera – tjestenina s pestom od brokule i badema

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button