Zanimljivosti i savjeti - 18. prosinca 2021.
AUTOR ČLANKA - Redakcija

Zašto se svake noći budimo u rane jutarnje sate?

Pripadate li 03:00 h klubu? I ne, ne mislimo na noćne izlaske, već na buđenje u tri sata ujutro, u vrijeme koje neki nazivaju „vještičji sat“. No probuditi se možemo i ranije ili kasnije

budenje usred noci vjesticji sat

Važno je odmah naglasiti da nije riječ o nadnaravnom fenomenu, niti je ova pojava rijetkost. Buđenje usred noći mnogima se događa i ne predstavlja nikakvu opasnost, posebno ako osoba zaspe odmah nakon buđenja. I ne, buđenje u to doba noći ne znači odmah da osoba ima nesanicu.

Uz ove praktične savjete izbacite nesanicu iz kreveta

Svi se budimo tijekom noći

Buđenje tijekom noći nije problem, niti rijetkost. Dapače, vrlo je uobičajeno buditi se tijekom noći na račun raznoraznih zvukova našeg partnera, pretople ili prehladne temperature u sobi i sličnog. Većinu vremena ni ne shvaćamo da smo budni, osim noćnih odlazaka na WC.

Spavamo u ciklusima od devedeset minuta i tijekom tih ciklusa prolazimo kroz različite faze sna. One su isprekidane kratkim buđenjima.

Ostajanje budnim može predstavljati problem

Ako se probudite i ne zaspite odmah, možda ćete se prevrtati, razmišljati o svim obavezama koje trebate obaviti sutra, a možda ćete naprosto promatrati sat na kojem minute prolaze…

Počinjete osjećati zabrinutost, tjeskobu ili frustraciju te vaše tijelo ulazi u svoj stresni „fight or flight” način rada. Kada se to dogodi, vaš um može početi juriti, broj otkucaja srca se povećava i krvni tlak raste.

Što treba izbjegavati?

Prvo što trebate izbjegavati je gledanje sata. Čim počnete mjeriti vrijeme i počnete se brinuti da ćete morati ustati za još tri sata, javlja se snažna tjeskoba koja nas sprječava u usnivanju.

Drugo što trebate izbjegavati jest ostajati u krevetu. Iako zvuči suprotno od ispravnog, ako ne možete ponovno zaspati u roku od 20 minuta, ustanite i radite nešto opuštajuće. Budni boravak u krevetu smanjuje našu učinkovitost spavanja, što znači da povezujemo krevet s aktivnostima poput budnosti, planiranja, brige i drugog, a ne sa spavanjem.

Kako prakticirati dobru higijenu sna

  • Ključna je dosljednost. Idite u krevet i ustajte otprilike u isto vrijeme svaki dan kako biste pomogli tijelu da programira bolje spavanje.
  • Osigurajte si barem 30 minuta za opuštanje prije spavanja. Vrijeme je da se oslobodite svih briga, negativnih misli i razmislite o proteklom danu. Odaberite ono što vam odgovara – na primjer kupku, meditaciju, čitanje ili slušanje umirujuće glazbe.
  • Okruženje spavaće sobe neka bude hladno, tiho i tamno kako biste spriječili nepotrebne smetnje. Pobrinite se i da spavate na udobnom krevetu.
  • Ostanite aktivni jer je dobro poznato da ljudi koji redovito vježbaju bolje spavaju. Oslobađanje nagomilane napetosti kroz vježbu također je vrlo korisno, pomaže u uklanjanju stresa prije spavanja.
  • Izbjegavajte vrijeme ispred ekrana prije spavanja. Pokušajte odoljeti podizanju telefona kako biste „skrolali” po društvenim mrežama te razmislite o isključivanju televizora. Plavo svjetlo ometa lučenje melatonina, a online sadržaj stimulira mozak čineći ga budnijim.
miran san spavanje nesanica nemiran san kako se naspavati

8 razloga zbog kojih se ne možete naspavati

Stručnjaci su ukazali na najčešće razloge zbog kojih ne spavamo dovoljno kvalitetno te otkrivaju što bismo mogli učiniti za...

SAZNAJTE VIŠE

Mogućnost dubljih zdravstvenih problema

Postoji nekoliko zdravstvenih problema koji mogu doprinijeti poteškoćama u uspavljivanju i održavanju sna, uključujući apneju u snu. Ako uporno imate problema sa spavanjem tijekom noći, trebali biste posjetiti svog liječnika obiteljske medicine kako biste razmotrili sve temeljne uzroke te mogućnosti da vam se pomogne.

Izvor: https://thesleepcharity.org.uk/why-do-you-keep-waking-up-at-3am/

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button