Zdrava prehrana - 20. kolovoza 2020.
AUTOR ČLANKA - Predrag Madžarević

Zarazna jela kojima ne možemo odoljeti, a itekako debljaju

Sočna pizza, hrskavi čips, krumpirići... ove neodoljive namirnice pune su kalorija pa biste trebali pripaziti kod njihova unosa u organizam

jela koja debljaju pizza krumpirici pomfrit cips sladoled

Svi imamo svoju omiljenu namirnicu kojoj ne možemo odoljeti. A svjesni smo da u većim količinama ona nije baš najbolja za naše zdravlje. Kako biti sit i ostati na čistom s vlastitim zdravljem, doznajte iz savjeta koje prenosimo sa zdravstvenog portala webmd.

Pizza

S vremena na vrijeme svi poželimo zagristi u sočnu pizzu. No to ne znači da vaša pizza mora biti 3 prsta debela i puna svih mogućih sastojaka: posebno masnog sira, 4 vrsta mesa i „tonama“ kalorija i zasićenih masnoća. Umjesto takve, pripremite laganiju vegetarijansku pizzu s tankom korom i manjom količinom sira. Ispecite ili, ako nemate volje, naručite manju pizzu te uz nju dodajte zdravu salatu i time „popunite“ želudac, a organizam opskrbite zdravim sastojcima bez dodatnih kalorija koje debljaju.

Čips od krumpira

Probajte pojesti jedan i na tome se zaustaviti. Nemoguća misija, zar ne? Kada se dohvatimo čipsa tek na pola vrećice shvatimo da smo pretjerali. A onda je prekasno… gomila masnoća, soli i ugljikohidrata slila nam se u organizam. Za hrskavi, a ipak znatno zdraviji užitak, radije uzmite šaku orašastih plodova. Njihovi sastojci pomoći će radu našeg mozga, a dobre masnoće u njima zadovoljit će vaš apetit i dati vam osjećaj sitosti. Pripazite samo na količinu unesenih orašastih plodova jer i oni sadrže masnoće. Umjesto orašastih plodova mogu poslužiti i kokice – bogate su vlaknima, a imaju znatno manje kalorija. Pod uvjetom da ih niste ispekli s puno masnoće ili im dodali maslaca. U svakom slučaju, ove grickalice bolje su od visoko kaloričnog čipsa od krumpira.

Špageti i druga tjestenina

Ako ste ludi za špagetima, a želite smanjiti unos ugljikohidrata, ove jeseni pružit će vam se prilika da preskočite klasične špagete od brašna te isprobate zdraviju varijantu načinjenu od tikve, odnosno „špagetare“. Takozvana špageti bundeva, koja nakon pečenja poprima vlaknastu strukturu nalik špagetima, odlično se nadopunjuje okusom uz  jednostavni umak od rajčica. Time ćete unos kalorija smanjiti na pola. Ako vam uz servirano jelo nedostaje mesa, obogatite obrok pečenim pilećim prsima. Lagano, zdravo i bellisimo!

Čokolada

Tipična pločica čokolade puna je šećera, nezdravih masnoća i aditiva. Ako si ne možete pomoći i baš se poželite malo zasladiti, radije gricnite pločicu tamne čokolade. Ona je poznata po tome što snižava krvni tlak, poboljšava cirkulaciju krvi u mozak i srce te može pomoći u zaštiti stanica organizma od oštećenja. Kada birate slatke čokoladne pločice, uzmite one koje sadrže između 70 do 80% kakaa. Izbjegavajte čokoladne pločice s punjenjem od orašastih plodova i voća i pazite da ne uzimate više od jedne dnevno.

Krumpirići

Preskočite kupovne krumpiriće pržene u dubokom ulju. Radije pripremite svoje. Uštedjet ćete na kalorijama. Usporedbe radi: mala porcija krumpirića u lancima brze prehrane obično ima 230 kalorija, dok krumpir pržen kod kuće ima 130-140 kalorija. Ako u trgovini u kojoj inače kupujete namirnice imaju smrznute krumpiriće, uzmite ih i ispecite u pećnici. Pripazite samo na količinu dodataka koje stavljate na njih jer majoneza, maslac ili kečap mogu sadržavati popriličan broj kalorija i masnoća.

Krafne

Ne prodaju se bez razloga u pakiranjima od više komada, zar ne? Pogrešno! Ove šećerne bombe su stvorene da vas udebljaju i otvore apetit za još. Ako baš želite pojesti hranjiv doručak koji će vam dati energije za cijeli dan, radije pojedite jaja ili svježi kravlji sir. Obje ove namirnice su vrlo hranjive, zadovoljit će vaš osjećaj gladi, a pune su proteina koji će vam dati ravnomjeran izvor energije kroz dulji dio dana.

Sladoled

Jeste li od onih koji počnu s jednom žličicom sladoleda, a završe s cijelim pakiranjem? Probajte odoljeti iskušenju kad god je to moguće jer sladoled je namirnica bogata masnoćom, šećerom i kalorijama. Za ledeni kremasti užitak radije posegnite za smrznutim nemasnim jogurtom. Dobar je i smrznuti grčki jogurt s bobičastim voćem ili orašastim plodovima. Jogurt je lagana i zdrava namirnica, vaš će organizam opskrbiti kalcijem, proteinom i vlaknima te drugim zdravim sastojcima.

Muffini

Tko je vidio za doručak jesti kolače? Vjerovali ili ne, mnogi od nas to čine, samo se zavaravaju jer svoje kolače nazivaju muffinima! Sad kad ste to osvijestili prepoznat ćete i njihov sastav: uglavnom šećeri i masnoće. Radije iskušajte laganiju varijantu muffina, a to su integralni engleski muffini s malo maslaca od kikirikija. Na taj ćete način u organizam unijeti složenije ugljikohidrate i proteine za razliku od standardnih mafina od bijelog brašna koji sadrže puno više šećera i kalorija.

Bijela riža

Ova se namirnica vrlo brzo razgrađuje u šećer i dolazi u krv. No budite bez brige i ovdje postoji zdraviji izbor. Primjerice, basmati riža ima niži glikemijski indeks od bijele, što znači da se znatno sporije razgrađuje u šećer. Rižu nemojte nikada prekuhati jer time podižete njen glikemijski indeks. Dobra alternativa bijeloj riži je smeđa uz koju možete kombinirati povrće kako biste povećali unos nutritivnih vlakana.

Salate – idealan ljetni obrok koji je lagan i brz, a zdrav

Lagane ljetne salate možete pripremiti u bilo koje doba dana, za doručak, ručak ili večeru. Jednostavne su i brze...

SAZNAJTE VIŠE

Keksi

Opet su vas uhvatili s rukama punim neodoljivih keksa? Loša je vijest da su keksi i raznorazni kupovni kolačići puni ugljikohidrata, šećera, zasićenih masnoća te kojekakvih pojačivača okusa. Ako baš želite uživati u slatkim zalogajčićima te usput vašoj prehrani dodati malo proteina, zagrizite u krekere od graham brašna s manjom količinom maslaca od kikirikija. Smažite ih dok kažete keks i, naravno, pripazite na količinu vaših zalogaja.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button