Zanimljivosti i savjeti - 24. srpnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Vladimira Šimić

Kako je bivša članica ADIVA tima postala ”željezna žena”

Hana Nendl uspješno je završila iznimno težak triatlon Ironman 70.3, a upravo se priprema i na osvajanje Mont Blanca te se s pravom može nazvati "željezna žena"

Hana Nendl: Kako je bivša članica ADIVA tima postala ”željezna žena”

”Pripremala sam se šest mjeseci za triatlon Ironman 70.3, što je prilično malo vremena u odnosu na prosjek priprema od otprilike godinu dana za takvu utrku”, kaže "željezna žena" Hana Nendl.

Lako je pisati o zdravoj prehrani, fizičkoj aktivnosti, no živjeti takav život ipak je nešto potpuno drugačije. Tim više nas oduševljavaju priče onih koji su usvojili zlatna pravila zdravog životnog stila te u njima doista uživaju služeći ostalima kao inspiracija i pokretačka snaga.

Upravo takvu mladu osobu punu energije i entuzijazma poznajemo kao nekadašnju članicu ADIVA tima, koja je dala svoj doprinos u prvim godinama ADIVA programa, a sudjelovala je, među ostalim, i u pokretanju časopisa ADIVA Plus. Hana Nendl (32) nedavno je uspješno završila iznimno tešku triatlon utrku Ironman 70.3 ili, kako ga kolokvijalno zovu, ”poluironman”. Pritom se bavi i alpinizmom te je već osvojila Kilimandžaro. Uz te doista zahtjevne aktivnosti, Hana radi puno radno vrijeme u sjedištu najveće danske farmaceutske kompanije kao Global Customer Engagement Manager.

Koliko u svakodnevici pridajete pažnje zdravom stilu života i što to za vas konkretno znači?

Graditi zdrav stil života svodi se na uvođenje malih promjena koje su dugoročno održive. Važno je znati razlog koji pokreće našu želju za kreiranjem i provođenjem zdravog načina života kako pod pritiscima ne bismo odustali. Za mene zdrav stil života znači biti fizički aktivna. Nastojim aktivnost uklopiti svakodnevno u svoj raspored. Najviše volim vježbati ujutro prije posla, što zahtijeva vrlo rano buđenje, no tada sam cijeli dan puna energije.

Jeste li oduvijek voljeli trčanje?

U djetinjstvu sam isprobavala razne sportove, no cijeli sam život bila uvjerena da trčanje nije za mene. No prije tri godine upoznala sam svog dečka i počeli smo zajedno trčati te polako skupljati kilometre. Nakon četiri mjeseca istrčala sam prvu utrku na 10 km u Dublinu. Otad sam istrčala i polumaratone u Danskoj i Italiji te nedavno maraton u Kopenhagenu.

Posljednjih šest mjeseci počela sam i plivati i biciklirati zbog priprema za utrku Ironman 70.3. Planinarenje mi je relativno nova ljubav. Otkad smo se u rujnu prošle godine dečko i ja popeli na vrh Kilimandžara te imali teško, ali istodobno predivno i nezaboravno iskustvo, odlučili smo se popeti i na Mont Blanc.

Što vas je potaknulo na sudjelovanje u utrci Ironman 70.3 i kako izgleda ta utrka? Mislite li ponovno sudjelovati?

Ironman 70.3 ili kako ga kolokvijalno zovu ”poluironman” triatlonska je utrka koja se sastoji od 1,9 km plivanja, 90,1 km bicikliranja te 21,1 km trčanja. Za utrke Ironman znam već niz godina, ali uvijek sam ih doživljavala kao nešto apsolutno nedostižno, a sudionike kao nadljudska bića.

Kad smo dečko i ja zajedno istrčali naš prvi polumaraton u lipnju prošle godine, tada su počeli i razgovori o tome da bismo možda mogli ciljati Ironmana 70.3. Prijavili smo se za Ironman 70.3 Elsinore European Championship. Sada ambicije, naravno, rastu i sljedeća nam je utrka Ironman 70.3 Cascais u Portugalu u rujnu ove godine. Potom sljedeće godine želimo i „puni Ironman“, odnosno Ironman 140.6 koji se sastoji od 3,8 km plivanja, 180 km bicikliranja te 42,2 km trčanja (maraton).

Šećerna bolest i vježbanje: Zašto je tjelesna aktivnost važna dijabetičarima

Tjelesna neaktivnost jedan je od glavnih razloga za nastanak kroničnih nezaraznih bolesti koje odnose živote, a šećerna bolest svakako...

SAZNAJTE VIŠE

Kako su izgledale pripreme te jeste li imali profesionalnu podršku trenera?

Pripremala sam se šest mjeseci za Ironman 70.3, što je prilično malo vremena u odnosu na prosjek priprema od otprilike godinu dana za takvu utrku. Zbog toga su treninzi bili vrlo intenzivni i trenirala sam šest dana u tjednu, ponekad i dva puta na dan. Činjenica da sam bila potpuno nova u plivanju i bicikliranju također nije pomagala mojim šansama za uspjeh.

Ovisno o programu, tijekom tjedna bih dva do tri puta trenirala plivanje u bazenu i te bih dane, kao drugi trening, odlazila u teretanu. Zatim trčanje, otprilike dva treninga tijekom tjedna, te bicikliranje dva puta tjedno. Olakotna je okolnost što smo se dečko i ja zajedno pripremali za utrku, trenirali zajedno i jedno drugo ”gurali” i motivirali. Nismo imali trenera, niti bilo kakvu pomoć, no našli smo na internetu program za trening za Ironman 70.3 i držali ga se uz još neke YouTube kanale. No kad je o treningu riječ, najvažniji su bili odgovornost, posvećenost cilju i apsolutna disciplina.

Kako se takva intenzivna fizička aktivnost odražava na vaše zdravlje?

Triatlon jača sve mišićne skupine u tijelu. Ujedno je i idealan program za gubitak kilograma. No iznimno je važno unositi dovoljno kalorija i hraniti tijelo namirnicama koje će ti dati energiju za dostizanje sljedećeg cilja.

U literaturi se ističe da triatlon smanjuje tlak, pomaže u prevenciji dijabetesa, pretilosti i kardiovaskularnih bolesti te je brzina otkucaja srca niža od prosjeka pa srce ne radi toliko naporno kao kod osoba koje ne treniraju. Što se ozljeda tiče, ako se držite samo jednog sporta, primjerice trčanja, kontinuirano opterećujete iste dijelove tijela. To često rezultira ozljedama karakterističnim za taj sport, što kod triatlona nije slučaj.

Iznimno je važna i disciplina s istezanjem te rasporedom spavanja i odmora, ali i mentalno zdravlje. Na taj se način povećava samopouzdanje zbog pomicanja svojih granica i percepcije što sve možeš postići.

Hana Nendl

Hana Nendl (Foto: privatni album)

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama