Obiteljsko zdravlje - 17. rujna 2020.
AUTOR ČLANKA - Ivana Vodogažec

Ustali ste na lijevu nogu? Top savjeti za buđenje bez stresa

Osim što je za svakoga od nas važan kvalitetan san, važno je i kako ćemo se probuditi. Nitko ne voli započeti dan ustajanjem na „lijevu nogu“

savjeti za budenje bez stresa jutro

Dobro znamo da će nam jutro biti ljepše ako smo se dovoljno naspavali, bezbroj je savjeta kako lakše usnuti i odabrati kvalitetan krevet. To svakako pomaže da započnete dan punih baterija, ali pazite da se one brzo ne isprazne.

Mnogi, naime, već na početku dana upadnu u iscrpljujuću strku i zbrku, jer si ostavljaju premalo vremena za start i(li) nastoje sve obaviti odjednom: jutarnju higijenu, odijevanje, doručak, izvlačenje drugih ukućana iz kreveta… Izbjegnite stres boljim planiranjem i preslagivanjem prioriteta.

Planirajte vrijeme za razbuđivanje

Ako niste jutarnji tip, namjestite budilicu na ono vrijeme koje će vam omogućiti da se u miru spremite. Vrijedi ustati nešto ranije ako time dobivate “manevarski prostor“ da sve teče glatko, bez zastoja i nerviranja.

Zvuk budilice treba biti melodičan

Lakše ćete se probuditi i bit ćete poletniji uz melodičan zvuk budilice. Znanstveno je dokazano da budilice s monotonim i oštrim bip-bip zvukom produljuju takozvanu inerciju spavanja (osjećaj mamurnosti i zbunjenosti nakon buđenja) i pojačavaju nervozu, a melodičniji zvukovi daju nam više energije i čine jutro ugodnijim.

Pripremite navečer sve za jutro

Ako ste neodlučni po pitanju izbora odjeće, namirnica za doručak i slično, pripremite sve već uvečer prije spavanja, kako ujutro ne biste “filozofirali“ i upadali u nedoumice.

Također treba pripremiti sve što će vam zatrebati tijekom dana, npr. napuniti mobitel i laptop, složiti dokumente koji su vam nužni za posao, odlazak liječniku, plaćanje kućnih računa i slično.

Malo reda i organizacije

Znate li gdje se nalaze ključevi stana i automobila, naočale, novčanik, punjač za mobitel…? Takve potrepštine nastojte uvijek imati na istome mjestu, odnosno uvijek pri ruci.

Ne morate sve planirane zadatke držati isključivo u glavi – napišite si podsjetnik, bilo onaj klasični na papiru, ili u mobitelu.

Ne počinjite dan s vijestima

Korisno je ujutro “preletjeti“ vijesti, ali pazite da vam to ne pokvari dan. Sve više ljudi pati od takozvanog stresnog poremećaja zbog vijesti (engl. headline stress disorder) jer mediji ponajprije izvještavaju o sukobima, nesrećama, bolestima…

Nerijetko su vijesti namjerno sročene tako da izazovu strah i zgražanje, a na televiziji i radiju izgovaraju ih povišenim, dramatičnim tonom. Objave se brzo izmjenjuju i gomilaju, pa je teško razaznati što je istinito i vjerodostojno. Stoga nemojte sve prihvaćati „zdravo za gotovo“ i ne dajte se “navući“ na dramatiku i negativnosti.

Ideje za kvalitetan doručak: napunite se energijom i uživajte u okusima

Prije nego što bismo otišli u školu, baka bi sestri, bratu i meni uvijek pripremila doručak. Ponekad bi to...

SAZNAJTE VIŠE

Dobra volja je najbolja

Započnite dan s dobrom voljom. Ma kakve zavrzlame bile pred vama, razmišljajte kako situaciju riješiti i unaprijediti. Svjesno usmjeravajte pažnju na stvari koje su motivirajuće i pružaju nadu – time ćete prizvati pozitivnu energiju koja će vam dan učiniti smislenijim i ugodnijim.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button