Obiteljsko zdravlje - 12. srpnja 2020.
AUTOR ČLANKA - Vladimira Šimić

Iskoristite ljeto i priuštite svojim stopalima najbolju njegu

Iskoristite vrijeme godišnjeg odmora kako biste se posvetili ne samo premorenom duhu, već i njezi tijela, a posebno stopalima koja nas nose kroz život i zaslužuju pažnju

stopala ljeto njega koza nokti sunce

Stopala prečesto uzimamo zdravo za gotovo, a o njihovom zdravlju mislimo tek kad nešto pođe po zlu. Pa i pedikuru ćemo najčešće zakazivati samo tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci kada ćemo stopala izložiti pogledima. A stopala su izložena udarcima svakodnevno; čak i mali problemi mogu postati veliki ako se ignoriraju.

Dakle, da bi naš korak bio lak i ostao bezbolan, o stopalima moramo aktivno misliti tijekom cijele godine. Ako već niste, ljeto i godišnji odmor pružaju pravu priliku da im se napokon posvetite.

Svakodnevni samopregledi

Stopala bismo svakodnevno trebali brižno pregledati, posebno ljeti kada je rizik od ozljeda najviši. Dakle, pregledajte imate li žuljeva, posjekotina, uboda, upaljenih ranica, imate li možda kakav oštri komadić koji se je zabio, je li se nešto zavuklo pod kožicu nožnih prstiju, je li negdje koža upaljena, vruća, promijenjenog mirisa, postoji li osip. Posebnu pažnju obratite na područje među prstima gdje je česta pojava gljivica. Uočite li tegobe koje ne možete sami riješiti čišćenjem ranice, dezinficiranjem ili flasterom, potražite mišljenje liječnika ili ljekarnika.

Pravilno pranje i sušenje stopala

Ako ste se uznojili hodajući, posebno na ovim vrućinama, uznojila su se i vaša stopala. Nastanu li pritom pukotinice na koži stopala ili među prstima, a zarobljene u zatvorenoj obući, one postaju toplo i vlažno stanište koje je idealno za naseljavanje gljivica. To može dovesti do zdravstvenih tegoba poput atletskog stopala.

Stoga stopala treba pažljivo oprati u ne previše vrućoj vodi – idealna temperatura je između 32 i 35 ℃. Pritom ne zaboravite istrljati područja između prstiju. Iako vam se može činiti kao dobra i privlačna zamisao, stopala nije dobro predugo namakati jer u protivnom koža može postati suha, a to će dovesti do pucanja i nastanka ranica, čak i infekcija.

Nakon pranja stopala treba dobro osušiti, posebno među prstima. Nemojte ostavljati stopala da se sama suše. Pranje možete zaokružiti posipajući ih puderom, odnosno talkom kako biste osigurali da ostanu suha. Imate li već atletsko stopalo ili neku drugu infekciju, pitajte za savjet ljekarnika o preparatima koji mogu pomoći ublažiti svrbež.

Održavajte mekoću kože

Losioni, kreme, balzami… Odaberite najbolji proizvod za vaša stopala te ga nanesite u tankom sloju, masirajući ih od vrha palca do gležnja. Budite sigurni da ste preparat dobro utrljali, no ovaj put preskočite područja između prstiju koja moraju ostati suha.

Nokte režite ravno

Nokte na nožnim prstima (posebno palcima) treba rezati ravno kako bi se izbjeglo bolno urastanje nokta. Uglove možete zaobliti rašpicom, no nemojte ih nikako odrezati. Urasli nokat može vam stvoriti vrlo neugodne tegobe, to se mjesto može upaliti i inficirati, zagnojiti te je nerijetko potreban i kirurški zahvat. Za rezanje noktiju koristite snažnu i veću grickalicu koja bi trebala biti oštra kako bi se spriječilo da nokti pucaju i lome se pri rezanju. Najčešće je dovoljno da se nokti režu svakih šest do osam tjedana, rijetko je potrebno češće.

Uklonite zadebljanja kože

Ako je riječ o zadebljanju kože (natisku) koje vas ne boli, niti vam stvara tegobe, možete si pomoći na način da stopala namačete nekoliko minuta u toploj slanoj vodi, a potom možete posebnim kamenom ili rašpicom ukloniti zadebljanje. No, ako vam to područje izaziva bol ili nelagodu, ako pritom i pecka, svakako se javite dermatologu koji će vas, po dogovoru, uputiti pedikeru.

Ljeto je idealno vrijeme i za prevenciju natisaka jer njihovo nastajanje u velikoj mjeri ovisi o uskoj obući koja stišće i žulja stopala. Vrijeme je da ih oslobodite i oporavite, ako je moguće, u moru.

Održavanje dobre cirkulacije

Kako biste osigurali dobru cirkulaciju u stopalima i nožnim prstima, uvedite mali trening – nekoliko puta dnevno u trajanju od pet minuta mičite nožnim prstima, širite ih, kvrčite i opuštajte… To možete povremeno činiti dok se sunčate, čitate knjigu ili gledate omiljeni film. Vrtite stopala i u gležnjevima, to će još više pomoći. S ciljem održavanje dobre cirkulacije u nogama nemojte ih predugo držati prekrižene dok sjedite, niti nositi uske čarape, posebno ne one s jakim gumicama koje na nozi ostavljaju dubok trag.

Prošećite bosonogi: Smanjite stres, ojačajte imunitet

Bose noge i stopala neka budu vaš putokaz za povratak prirodi. Stres ostavite iza vas, priuštite si opuštanje i...

SAZNAJTE VIŠE

Možda nije loše ponoviti da je i stopalima važno da budete fizički aktivni. Ne morate trčati maratone, osim ako to želite i možete. Hodanje, vožnja bicikla, plivanje, plesanje, pa čak i rad u vrtu za stopala će imati pozitivan učinak. Pritom pripazite na izbor odgovarajuće obuće u skladu s odabranom aktivnošću.

Pripazite – i stopala mogu izgorjeti na suncu

Nakon što ste „uskočili“ u japanke te izložili stopala nezaštićena suncu, moguće je da ste ubrzo požalili zbog te odluke. Koža na gornjem dijelu stopala je nježna i osjetljiva, a tijekom većeg dijela godine je zaštićena od sunčevih zraka u zatvorenoj obuči. Stoga je izuzetno važno da preparate s visokom zaštitnim faktorom ne zaboravite nanijeti i na stopala.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button