promo signPROMO ČLANAK

Dodaci prehrani - 19. lipnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Redakcija

Neka magnezij bude vaš najbolji suigrač

Magnezij služi kao odlična pomoć kod grčeva mišića, stoga ga često uzimaju sportaši nakon većih napora

Jednostavan recept za pobjedu ne postoji, a onaj zahtjevniji uključuje odgovarajući program treninga i prehranu te isto tako dovoljne količine magnezija.

Sezona maratona već je pred vratima i zadnje pripreme na trkaće izazove teku najvećom brzinom. Pretrčati čitavu dužinu od 42 kilometra ni za iskusne sportaše nije mačji kašalj. Ne samo maraton nego i njegova polovica svojevrstan su napor za tijelo.

Zato za takav trkaći izazov moramo biti dobro psihofizički pripremljeni i pobrinuti se da tijelu budu dostupni svi potrebni hranjivi sastojci te da ih uzimamo i tijekom trčanja. Pritom ne smijemo zaboraviti magnezij, koji se smatra jednim od najvažnijih minerala jer svestrano doprinosi očuvanju zdravlja, a prvenstveno potpomaže normalan rad mišića i živčanog sustava. Upravo su mišići kod takvih tjelesnih napora kakvo je trčanje najizloženiji.

Ne samo sportaši, svi bi ga morali uzimati

Magnezij služi kao odlična pomoć kod grčeva mišića, stoga ga često uzimaju sportaši nakon većih napora. Činjenica je međutim da je uloga magnezija u našem tijelu veća nego što bismo isprva mislili jer utječe na funkcioniranje više od 500 enzima koji sudjeluju u različitim reakcijama u organizmu. Nužno je potreban za gradnju proteina, nukleinskih kiselina ili mitohondrija, djeluje kao prirodni antagonist, a doprinosi normalnom metabolizmu stvaranja energije, gradnji mišićnih i živčanih stanica te održavanju normalnih kostiju i zubi.

Nedostatak magnezija razlog je pojave različitih bolesti i može čak biti uzrok iznenadne smrti. Rezultati najnovijih ispitivanja pokazuju da čak četvrtina ljudi uzima manje magnezija nego što bi trebala.

Prema savjetima njemačkoga saveza za prehranu, preporučena dnevna količina magnezija za odraslog čovjeka (ovisno od dobi i spolu) iznosi od približno 300 do 350 mg na dan. Moramo, naime, znati da ljudsko tijelo nije sposobno proizvesti magnezij, stoga ga moramo unositi  prehranom.

Kada je magnezija premalo?

Umor, napetost, razdražljivost i problemi s koncentracijom spadaju u znakove čiji je uzrok najvjerojatnije upravo premala količina magnezija u tijelu. Grčevi u potkoljenicama te napetost u vratnim, leđnim i ramenim mišićima, koji se javljaju odjednom, često noću za vrijeme spavanja i tijekom sportskih aktivnosti, jesu poteškoće povezane s nedostatkom magnezija.

Što se događa? Mišići se odjednom stvrdnu i postanu jako napeti. Ako ništa ne poduzmemo, grč mišića može trajati i nekoliko minuta. Najčešće je glavni uzrok nedostatak tekućina i mineralnih tvari. Ako istodobno nedostaje i magnezij, nadraženost mišića još se pojačava i vjerojatnost javljanja grčeva izuzetno je velika.

Neka ispitivanja otkrivaju povezanost između dugotrajnog nedostatka magnezija i razvoja hipertenzije te različitih srčanih i krvožilnih bolesti kao što su aritmija, zatajenje srca, poremećaji srčane frekvencije itd.

Magnezij, naime, sprječava grčeve koronarnih arterija i omogućuje normalne otkucaje srca. Pomaže sprječavati stvaranje krvnih ugrušaka. Stoga neki stručnjaci tvrde da je upravo nedostatak magnezija osnovni uzrok brojnih iznenadnih i neobjašnjenih smrti.

Osjećajte se bolje uz Magnesium-Diasporal® 250 Aktiv

Magnezij doprinosi normalnoj funkciji mišića i živčanoga sustava te je životno važan mineral i tijelu je nužno potreban

SAZNAJTE VIŠE

Hrana bogata magnezijem

U biljnim i životinjskim namirnicama magnezij je doduše često prisutan, ali je njegova količina različita. Jako ga puno sadrže mahunarke, zeleno lisnato povrće, proizvodi od žitnog zrnja.

Usprkos raznovrsnoj prehrani, može nam se dogoditi nedostatak magnezija. Naime, prevelik stres sprječava učinkovitu apsorpciju magnezija u tijelo.

Konzumiranje alkoholnih pića i uzimanje nekih lijekova također može prouzročiti nedostatak magnezija. Tegobe zbog nedostatka magnezija karakteristične su i za neke kronične bolesnike i starije osobe jer se s godinama usporava apsorpcija korisnih sastojaka iz hrane.

Magnesium Diasporal

Magnesium Diasporal 400 extra

Najradije u ljekarni

Stoga se preporučuje uzimanje dodataka prehrani koji sadrže magnezij. Magnezij se obično nalazi u dva oblika – kao magnezijev oksid ili kao magnezijev citrat. Budući da se organski vezan magnezij u obliku citrata jako dobro apsorbira u stanice u kojima se odvijaju biokemijski procesi, ima brojne blagotvorne učinke, osobito na mišiće i tkiva.

Magnezijev oksid, anorganski oblik magnezija koji se vrlo slabo apsorbira, obično se upotrebljava za čišćenje debelog crijeva. Preporučujemo također da dodatke prehrani s magnezijem kupujete u ljekarni, a ne u prodavaonicama i drogerijama.

Prva pomoć kod grčeva u potkoljenicama

Imate li i vi bolove zbog grčeva u potkoljenicama koji se obično javljaju tijekom noći i iznenada vas probude iz mirnog sna? Iza toga često se skriva nedostatak magnezija. Kad se to regulira, stanje se brzo poboljšava.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama