ADIVA Plus sadržaj - 4. rujna 2020.
AUTOR ČLANKA - Krešimir Prijatelj, mag. psihologije, Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba, ADIVA Plus sadržaj

Preporuke psihologa: kako dijete pripremiti za nastavu u doba korone

Neka djeca će jasno izraziti sreću i ushićenost zbog povratka u školu, dok će druga biti zabrinuta, preplašena ili anksiozna. Stoga je vrlo važno znati im objasniti aktualnu situaciju

kako dijete pripremiti za nastavu higijena socijalno distanciranje

Polazak ili povratak u školu djeci mogu biti stresni i u uvjetima bez zdravstvene krize, a u aktualnim okolnostima neka djeca mogu biti naročito rastresena, anksiozna i prestrašena.

Za njih nisu obavezne: tko ne treba nositi masku?

Korisne savjete za povratak djece u školske klupe donosi psiholog Poliklinike za zaštitu djece i mladih grada Zagreba, Krešimir Prijatelj. U okviru predavanja „Kako u aktualnim okolnostima olakšati povratak u školu“, iznio je psihološke aspekte aktualnih preporuka i mjera nadležnih institucija po djecu, ali i njihove roditelje i skrbnike te posljedice pandemije na mentalno zdravlje djece i mladih.

Svoje predavanje počeo je s nekoliko osnovnih savjeta:

  • otvoreno pitajte djecu i razgovarajte o njihovim osjećajima vezanim uz povratak u škole u aktualnim okolnostima,
  • dajte im do znanja da je u trenutačnoj situaciji normalno osjećati se ponekad “loše”, anksiozno ili preplašeno,
  • redovito komunicirajte s njima o pridržavanju mjera kao što su pranje ruku, fizičko distanciranje i dr.,
  • empatizirajte oko nemogućnosti druženja s vršnjacima, no predložite i podržite druženja na otvorenom nakon škole.

Savjeti za razgovor o uputama i mjerama

Razgovor oko pridržavanja mjera i uputa ne mora biti dug i “strašan” razgovor koji će preplaviti dijete, već kontinuirani proces upoznavanja s korisnosti i važnosti održavanja higijene i fizičke distance u školi, naročito kod djece u nižim razredima;

  • pjevajte pjesmice (1,2,3 – virusi nestaju svi; 4,5,6 – sapun je virusu loša vijest)
  • pričajte priče (iako su jako mali, virusi i bakterije mogu biti vrlo jaki)
  • uključite zabavu i igru (namažite ruke temperama i natječite se tko će ih temeljitije oprati)

Osjećaj predvidljivosti

Iskrena komunikacija s djetetom može biti blagotvorna u slučajevima pogoršanja epidemiološke situacije, stoga je djetetu korisno objasniti kako otvaranje i povratak u škole može trajati do određenog trenutka kada će se nastava zbog zašite svih učenika i profesora ponovno neko vrijeme početi odvijati online.

Upoznajte dijete s potencijalnim i mogućim novim uvjetima u kojima će se odvijati nastava (razmaknuti stolovi ili razmak od 1,5m, manje druženja s vršnjacima iz drugih razreda, ostajanje u razredu za vrijeme odmora i sl.).

Objasnite djeci da škole nisu jedino mjesto na kojem se prati nastava i uči, već da se to u određenim situacijama može i od doma.

Naglasite i potičite djecu na povezivanje i video-komunikaciju s vršnjacima u slučaju ponovnog zatvaranja škola.

kako dijete pripremiti za nastavu higijena socijalno distanciranje2

Kako motivirati male školarce da slijede upute

Djeci može biti izazovno slijediti upute, a neki učenici mogu razviti strah od druge djece. U navedenom kontekstu značajnu ulogu igra razgovor roditelja s djetetom. Kod male djece jedan od najboljih načina za usvajanje uputa je putem igre (Holford, 2020);

“…zamisli da oko sebe imaš hulahop. Pokušaj održati takvu razdaljinu od svojih prijatelja i učitelja kako bi jedni druge zaštitili…”

“…oblijepi šarenim selotejpom svoj dio klupe u kako bi se smanjila vjerojatnost da više djece dodiruje istu površinu koju ti dodiruješ.”

Vježbajte s djecom na koji način će napomenuti drugoj djeci da kišu i kašlju u lakat te slijede druge upute i na koji način će reagirati ukoliko opaze da se netko u razredu ne osjeća dobro, npr. “Učiteljice, ja mislim da se Ana danas ne osjeća baš najbolje” umjesto “Ana ima koronu, ja želim doma!”

Radite s djecom na razvijanju njihove samostalnosti oko hrane i pribora za školu kako bi se smanjio kontakt s učiteljima. Potrudite se i da djeca u školu ponesu sav potreban pribor kako ne bi isti morali posuđivati od drugih učenika (zaštita sebe i drugih nije škrtost).

O higijeni

Vrlo je važno naučiti djecu usvajanju higijenskih navika s ciljem sprječavanja širenja zaraze, što podrazumijeva sljedeće:

nastava korona koronavirus covid-19 ucenje epidemioloske mjere epidemija

Nastava u doba korone: Nova pravila za početak nove školske godine

Nastava za sve učenike osnovnih i srednjih škola počinje 7. rujna, a namjera je da učenici budu u školskim...

SAZNAJTE VIŠE
  • presvlačenje robe pri povratku iz škole (provjetravanje ili pranje robe),
  • izuvanje obuće izvan prostora u kojem dijete boravi,
  • dezinfekcija ili provjetravanje torbi i ruksaka pri povratku iz škole,
  • provjeravanje kože na rukama djece kako ne bi došlo do pojave iritacija kože.

I za kraj, važno je da roditelji i skrbnici, posebice u narednom periodu, budu protektivni i djetetu pruže osjećaj zaštite, podrže ga u obavljanju školskih obaveza i istovremeno pred djetetom/djecom ostanu mirni.

Na stranicama Poliklinike za Zaštitu djece i mladih grada Zagreba, pročitajte i korisne savjete o tome kako pojasniti i olakšati djetetu nošenje zaštitne maske za lice.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button