Žensko zdravlje - 19. srpnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Aleksandra Grundler Bencarić, mag. pharm.

Neka vas visoke temperature ne pokolebaju: Zadržite zdrave navike ljeta

Ako nemate vremena za kuhanje i često jedete "brzu hranu", odlično. Samo promijenite izbor "brze hrane", kao i ljeti

zdrave navike ljeta

Nastavite li s laganijom prehranom, unosom veće količine tekućine i većom fizičkom aktivnošću, učinit ćete puno za zdravlje.

Pripreme ze ljeto za mnoge predstavljaju uvođenje fizičkih aktivnosti i mijenjanje prehrane, a sve radi “boljeg izgleda”. Najčešće te mjere imaju manji učinak na izgled nego što biste željeli, jer vidiljive promjene dolaze relativno sporo. No ako se dobro provode, imaju golem i relativno brz učinak na poboljšanje zdravlja.

Oni koji ne mijenjaju prehranu radi izgleda, promijene je zbog vrućine. Uglavnom se jede laganija hrana, povrće, više svježeg voća, pije više tekućine. Na godišnjem odmoru više se kreće, hodanje i plivanje gotovo su svakodnevne aktivnosti barem tjedan dana. Stres je manji, a zabave i smijeha puno više.

Porast kroničnih bolesti

Nastavite s jednim dijelom takvog načina života i postići ćete golem napredak u brizi za vaše zdravlje. Suvremeni način života toliko opterećuje čovjekov organizam da su u neprestanom porastu mnoge kronične bolesti, a javljaju se i u znatno mlađoj životnoj dobi.

To su srčano žilne bolesti, prvenstveno povišeni krvni tlak, te niz metaboličkih bolesti, kao što su povišene masnoće, šećerna bolest i posljednjih godina debljina. U znatnom porastu su i bolesti povezane sa stresom: tjeskoba, nesanica, depresija.

Prvi i nezamjenjivi način liječenja ovih bolesti je promjena navika, odnosno smanjenje stresa, promjena prehrane i uvođenje fizičkih aktivnosti. Stoga, pokušajte čim više zadržati ljetni režim života.

Morska sol: Akne, ekcemi i psorijaza mogu se ublažiti, a mi otkrivamo kako

Zbog svog bogatog sastava morska sol se obilato koristi u kozmetičkoj industriji, no mnoge pripravke možete napraviti i sami. Dok...

SAZNAJTE VIŠE

Usvojite zdrave navike

Ako nemate vremena za kuhanje i često jedete “brzu hranu”, odlično. Samo promijenite izbor “brze hrane”, kao i ljeti. Gotovo svi dućani danas imaju odjeljke sa zdravim namirnicama, možda će vas iznenaditi grickalicama od suhog voća ili brzim jelima od povrća. Ponesite sa sobom na posao, kao i na plažu, jabuku ili neko sezonsko voće i kad vam je dosta svega, napravite stanku 5 minuta, udahnite, zažmirite i zagrizite.

Držite kraj sebe bočicu obične vode, kao i za vrijeme ljeta i pijte pomalo za osvježenje tijekom cijelog dana. Nemate li vremena za sport ili teretanu ili pilates, odlično. Putujete li javnom prijevozom na posao, siđite jednu stanicu prije i prošećite ili parkirajte blok ulica dalje jer i tako nema dovoljno parkirališnih mjesta. Samo zamislite da hodate do plaže 10 minuta.

Uživate li u morskom kupanju, jednu večer u tjednu zamijenite gledanje televizije s morskom kupkom. Napunite kadu, stavite neku mirišljavu morsku sol i opustite se čitajući neki zabavan roman. Promjene navika su jako teške, stoga nastavite s onima koje ste imali tijekom ljeta, nemojte ih mijenjati, a vidljive rezultate ćete primijetiti već sredinom zime.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama