Obiteljsko zdravlje - 27. lipnja 2020.
AUTOR ČLANKA - Redakcija

Nema maženja bez paženja!

I ove godine Hrvatski zavod za javno zdravstvo provodi ljetnu javnozdravstvenu kampanju na temu zaštite spolnog i reproduktivnog zdravlja

HZJZ kampanja nema mazenja bez pazenja spolno prenosive infekcije zastita spolne bolesti

Kao i prethodnih godina, od početka lipnja do kraja rujna, HZJZ provodi ljetnu javnozdravstvenu kampanju na temu zaštite spolnog i reproduktivnog zdravlja u okviru provedbe projekta Živjeti zdravo. Malo je onih kojima slogan „Nema maženja bez paženja“ neće biti posve razumljiv.

Tijekom ljetnih mjeseci, putem info panoa, svlačionica na plažama diljem Republike Hrvatske i plakata u ljekarnama bit će prikazane preventivne poruke kako bi potaknule svijest svih građana, posebice mladih, o važnosti očuvanja i unaprjeđenja spolnog i reproduktivnog zdravlja.

Zarazna šestorka

Ljetni odmori vrlo su često razdoblja u kojima zanemarujemo rizik od slučajnih partnera i takozvane “zarazne šestorke”. U nju uključujemo najčešće spolno prenosive infekcije: HPV, mikoplazmu, ureaplazmu, herpes, klamidiju i gonoreju”, istaknuo je za Hinu Davor Plažanin, voditelj podelementa Spolno zdravlje u sklopu elementa Zdravstveno obrazovanje projekta Živjeti zdravo.
Stoga mlade žele na na atraktivan i zanimljiv način pozvati na odgovoran spolni život i educirati o načinima prijenosa spolno prenosivih infekcija, kao i zaštite od njih.

Dječaci i djevojčice ne koriste zaštitu

Prema nizu istraživanja, u Hrvatskoj je prosječna dob stupanja u prvi spolni odnos u maloljetnoj dobi od 16 do 17 godina. 
Zabrinjavajuće je što prema najnovijim podacima istraživanja HBSC (Health Behaviour in School-aged Children) provedenom na 15-godišnjacima, 23 posto dječaka i šest posto djevojčica izjavilo je da su imali spolni odnos. Od toga 60 posto dječaka i 50 posto djevojčica nije pri tome koristilo zaštitu.

Vruće ljeto: Spolno prenosive infekcije vrebaju, čuvajte se

Spolno prenosive infekcije veliki su problem. U ljetnim noćima ponekad ljubavne priče otiđu u zonu rizika od zaraze bolestima...

SAZNAJTE VIŠE

Iz tog razloga, naglasak kampanje je na mladima koji su često suočeni sa zbunjujućim i proturječnim informacijama iz nepouzdanih izvora. Stoga je od iznimne važnosti omogućiti im pristup točnim i provjerenim informacijama, navodi HZJZ.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama