promo signPROMO ČLANAK

Kosti i zglobovi - 04. srpnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Adiva

Aktivan život uz jake i zdrave kosti: Dobra je vijest da ih možete zaštititi!

Jake, zdrave i čvrste kosti svakako su preduvjet za zdrav život. Takve nam omogućuju nesmetano kretanje i aktivan život što neizbježno utječe i na naše psihičko zdravlje

Aktivan život uz jake i zdrave kosti: Dobra je vijest da ih možete zaštititi

Pravilna prehrana, dodaci prehrani i zdrav način života doprinose normalnom funkcioniranju kostiju i zglobova, a fizička aktivnost je ipak ključna.

Činjenica je da se naše kosti i zglobovi s godinama troše, ali to ne znači da vi sami ne možete napraviti ništa po tom pitanju. Dobra je vijest da svoje kosti i zglobove možete zaštititi većom konzumacijom namirnica koje djeluju na stvaranje kolagena u vašem tijelu. Na taj način čuvaju njihov obrambeni mehanizam i temeljne funkcije. Takve su namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama, proteinima, magnezijem te vitaminima C i K.

Omega-3 masne kiseline: zdrave masnoće koje kosti vole

Protivno uvriježenom mišljenju, nisu sve masnoće loše za nas. Postoje i one dobre, koje bismo svakako trebali uključiti u našu svakodnevnu prehranu, a omega-3 masne kiseline pripadaju toj kategoriji. Pridjev koji se veže uz omega-3 masne kiseline je ”esencijalne”.

Što to u kontekstu masnih kiselina podrazumijeva? Esencijalne masne kiseline su one koje naše tijelo ne može samo proizvesti, što znači da ih mora dobiti iz hrane ili dodataka prehrani. Omega 3 masne kiseline ključne su za zdravlje srca, mozga, očiju, ali i zglobova. Smatra ih se dragocjenim masnoćama. Dovoljna količina omega-3 masnih kiselina, uz blagotvorno djelovanje na kosti i zglobove, doprinosi normalnom funkcioniranju mozga i srca te održavanju normalne razine kolesterola u krvi.

Nemojte dopustiti da vas brz i nezdrav način života spriječe u tome da osigurate redovit unos ovih esencijalnih masnih kiselina.

Kolagen za zdravlje zglobnih hrskavica

U kontekstu proteina, javlja se kolagen. Kolagen je protein koji nastaje u dermisu, unutarnjem sloju kože građenom od vezivnog tkiva. Zdravo tijelo sadrži obilje tog proteina, štoviše, postoji više od 25 tipova kolagena u ljudskom tijelu.

Iako se najčešće povezuje s održavanjem mladenačkog izgleda kože, zaštitom kože od prijevremenog starenja te smanjenjem pigmentacije kože, kolagen blagotvorno djeluje na fleksibilnost kostiju te stvaranje novog koštanog tkiva. Ljudski organizam svakodnevno, prirodno proizvodi kolagen. No, s godinama i starenjem organizma ta proizvodnja se usporava. Kolagen, u tom slučaju, doprinosi zdravlju zglobne hrskavice. Uvijek je dobro biti maksimalno informiram, stoga, u nastavku pročitajte pet zanimljivih činjenica o kolagenu.

  • Postoji više od 25 tipova kolagena u ljudskome tijelu.
  • Naziv “kolagen” dolazi od grčkog izraza koji bi u prijevodu značio “stvaratelj ljepila”.
  • Kolagenova vlakna tip I su jača od čelika.
  • Najmanje 25 posto svih proteina u ljudskom tijelu upravo je kolagen. Najpoznatiji je kao vodeći element u strukturi očiju, zuba, noktiju, kose i, naravno, kože.
  • Već i prije 30. godine počinje se smanjivati proizvodnja ovog dragocjenog proteina.

Glukozamin – saveznik zdravlja kostiju i zglobova

Još jedan dragocjeni saveznik u održavanju zdravlja kostiju i zglobova jest glukozamin. On se pohranjuje u svim tjelesnim tkivima, a najviše u vezivnom tkivu i hrskavici. Glukozamin pomaže očuvanju zaliha kolagena i ključna je tvar u procesu obnavljanja zglobne hrskavice.

Korištenje glukozamina najviše se preporučuje sportašima jer vježbanje može uzrokovati trošenje hrskavice, a glukozamin povoljno djeluje na hrskavicu i zglobove. Kao i u slučaju kolagena, s godinama se smanjuje sposobnost organizma da stvara glukozamin te ga je potrebno uzimati dodataka prehrani.

Iskoristite je! Biljka koja će vam preporoditi kožu i kosti, ali to nije sve

U narodnoj medicini poznati su pripravci od listova i korijena gaveza za unutarnju i vanjsku upotrebu, ali samo ako...

SAZNAJTE VIŠE

I bake znaju koliko je kalcij važan!

Vjerojatno najpoznatija ”prijetnja” svih baka je ona da moramo piti puno mlijeka kako bismo imali jake kosti. Zbog kalcija, dakako. Kalcij je iznimno važan mineral jer je potreban tijelu za propusnost staničnih membrana, kontrakciju mišića, zgrušavanje krvi i prijenos poruka između živaca te je najzastupljeniji mineral u ljudskom organizmu.

Kako bi kalcij pomogao u zaštiti zdravlja kostiju i zglobova, potrebni su mu dobri saveznici, vitamini K2 i D3. Vitamin D ima ulogu u iskorištenju i ugradnji kalcija u kosti, a vitamin K2 pomaže u apsorpciji kalcija te je iz tog razloga važan za čvrstoću kostiju.

Naravno, pravilna prehrana, dodaci prehrani i zdrav način života doprinose normalnom funkcioniranju kostiju i zglobova, a fizička aktivnost je ipak ključna. Sjedilački način života, iako ponekad neizbježan, ne bi trebao biti navika ili nešto s čime ste se pomirili. Prestanite zdrave i čvrste kosti i zglobove uzimati zdravo za gotovo, one su osnova za aktivan i produktivan život, a prevencija je uvijek dobra ideja. Ipak su kosti stup našeg cijelog tijela.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama