Zdrava prehrana - 04. rujna 2019.
AUTOR ČLANKA - Iva Savić, www.culinary-postcards.com

Otkrijte sva lica sočne paprike

Zdrava prehrana svakako uključuje i konzumaciju sočne paprike, a evo zašto bi se već danas paprika trebala naći na vašem tanjuru

paprika, paprike, zdrava prehrana

Paprika je iznimno zdrava namirnica te jedan od najboljih izvora vitamina C, stoga je uvrstite u prehranu tijekom cijele godine.

Različitim bojama i oblicima, svježinom i reskošću paprike nas uveseljavaju tijekom ljetnih mjeseci i u ranu jesen. Nakon što smo ih se najeli sirovih u salatama, punili ih i kuhali u umaku od rajčice uz pire krumpir, polako dolazi vrijeme i da ih spremimo za zimu. Pečene paprike, sataraš, ajvar, pinđur, trebamo ih u svim ovim jelima, a s njima možemo napraviti i puno više.

Zdrava prehrana uključuje papriku

Mnogo je sorti paprike zbog čega imamo plodove različitih oblika (okrugle, duguljaste, oble) i boja (crvene, žute, zelene, narančaste). Neke su deblje, mesnatije, a druge tanje. No svima je zajedničko jedno – iznimno su zdrave jer su jedan od najboljih izvora vitamina C. Samo jedna svježa paprika na dan (oko 150 g) može zadovoljiti dnevne potrebe za vitaminom C. Osim toga, paprika obiluje vitaminima B6, E i A te ima vrlo malo kalorija (samo 30 kcal na 100 g) jer sadrži dosta velik udio vode.

Sirova, kuhana, pečena paprika…

Paprika je nutritivno najbogatija ako je jedemo sirovu. Zato je što češće ubacite u miješanu salatu, zajedno s rajčicama i krastavcem, ili je narežite po dužini na prutiće i grickajte uz razne namaze i paštete. Sirovu papriku koristite i za pripremu sirove, osvježavajuće juhe od rajčice (gazpacho).

Ako vam sirova teško pada na želudac, možete napraviti i toplu juhu od (pečene) paprike, a možete je koristiti i u bezbroj drugih ljetnih jela. Tako, primjerice, ljetni klasik s naših područja, punjenu papriku, možete pripremiti u raznim varijantama: umjesto s mljevenim mesom, napunite paprike smjesom žitarica (heljde, prosa ili riže) i puno svježih začina. Punjene paprike možete i peći, izdubljene ili prerezane – opet, s punjenjem po želji. Kombinacija je mnogo, isprobajte nešto novo.

Paprika i ružmarin – ukusna hrana i izvrsni lijekovi

Papriku i ružmarin koristimo gotovo svakodnevno u prehrani ili kao začin. Osim što su izvrsni kao prehrambeni proizvodi, imaju...

SAZNAJTE VIŠE

Priprema paprike za zimu

No kako bismo u paprikama uživali i ostatak godine, moramo ih odgovarajuće spremiti u teglice i zamrzivače. U nastavku donosimo nekoliko ideja za spremanje paprike za zimu.

Zamrzavanje paprike

To je najbrži i najjednostavniji način spremanja paprike, a omogućit će vam da je pripremate i tijekom zimskih mjeseci. Opranu, očišćenu papriku narežite po dužini na tri ili četiri šnite (prateći oblik paprike i njezine utore), a zatim na manje komade – pravokutnog oblika i/ili trakice. Uzmite u obzir za koja vam jela paprika inače treba i kako ćete je koristiti pa prilagodite način njezine pretpripreme za kuhanje.

Sataraš iz pećnice

Najbolji način spremanja svih okusa ljeta u teglice vjerojatno je sataraš. Osnova svakog sataraša su paprika, luk i rajčica te češnjak i začini (sol, papar) i šećer. Umjesto dugog kuhanja i miješanja sataraša za štednjakom, možete ga pripremiti i u pećnici. Veliki lim za pečenje premažite maslinovim uljem pa na njega rasporedite paprike, luk i rajčicu, narezane na manje komade, pa dodajte češnjaka po želji i začinite sve sa solju, paprom i vrlo malo šećerom (tek toliko da prikrije kiselinu povrća pri kuhanju; 1 žličica šećera dovoljna je na 3 kg povrća). Tako pripremljeno povrće pecite u pećnici na 180 °C otprilike 50 minuta uz povremeno miješanje (dva-tri puta tijekom pečenja). Još topao sataraš spremajte u prethodno sterilizirane, vruće tegle. Odličan je kao prilog uz kuhanu heljdu ili rižu, slaže se fino i s tjesteninom, a možete ga koristiti i kao bazu za zapečeni grah.

Pekmez od paprike

Malo drugačiji, ali jako zanimljiv način spremanja paprike za zimu je i pekmez od paprike. Crvenu rog papriku operite, narežite uzduž, a zatim na vrlo sitne komade, gotovo sitno kao crveni luk za prženje (možete ih usitniti u sjeckalici). Papriku posolite i ostavite 6 – 8 sati da odstoji i pusti tekućinu. Tekućinu prolijte, a paprike, zajedno sa šećerom i jabučnim octom, stavite u lonac pa kuhajte oko sat vremena dok tekućina ne ispari i paprike ne omekšaju, uz neprestano miješanje. Ulijte pekmez u prethodno sterilizirane, vruće tegle i spremite za zimu.

Ajvar

I ne, nismo zaboravili ajvar, ali za dobar recept za tu delikatesu bio bi nam potreban zaseban tekst. 🙂

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama