Dijeta i mršavljenje - 26. srpnja 2018.
AUTOR ČLANKA - Ivan Sović

Paprike: Ljetne namirnice idealne za mršavljenje

Iako su dostupne cijele godine, ljeti i u ranu jesen plodovi paprike su najsočniji. Osim sočnosti, paprike krasi i bogatstvo karotenoida pa ih se dovodi u vezu s dobrim vidom i zdravljem krvožilnog sustava. Sadrže malo kalorija, pa su odlične za mršavljenje

paprike

Najčešće viđamo zelene i crvene paprike, ali one se javljaju i u drugim bojama poput žute, narančaste i ljubičaste. Zelena boja paprike može ukazivati na nezrelost, ali to nije uvijek slučaj. Isto tako, nije svaka vrsta paprike u početku zelene boje niti svaka zelena paprika promijeni boju prilikom sazrijevanja.

Mogu se jesti u bilo kojem stadiju sazrijevanja, a novija istraživanja ukazuju na veći udio vitamina C u zrelijim paprikama. Uzgoj paprika započeo je prije više od 9000 godina u Južnoj i Srednjoj Americi. Originalni naziv paprike je pimiento, a preimenovali su je kolonizatori u 16-om stoljeću kada je i donesena u Europu.

Paprike su i dobar izvor dijetalnih vlakana čime pozitivno utječu na pravilan rad probavnog sustava i peristaltiku crijeva. Paprike se mogu jesti sirove ili termički obrađene

Kako izabrati dobru papriku?

Danas se paprike uzgajaju širom svijeta jer uspijevaju u najrazličitijim klimama. Najveći proizvođači su Kina, Meksiko i Sjedinjene Američke Države. Prilikom kupovine valja izabrati paprike živopisne boje, napete kože bez nagnječenja ili mekših dijelova. Stabljika treba biti zelena i svježeg izgleda, a paprika mora imati težinu prema svojoj veličini. Iako su dostupne tijekom cijele godine, paprike su najukusnije ljeti i u ranu jesen. Paprike su poput većine povrća vrlo bogate antioksidansima i antiupalnim fitotvarima poput flavonoida. Najznačajnije fitotvari u paprici su karotenoidi (topivi u mastima) poput alfa-karotena, beta-karotena, luteina i zeaksantina a ukupno ih sadrži više od 30 vrsta. Od vitamina su najzastupljeniji vitamin A (u obliku karotenoida), antioksidativni vitamini C i E (također topiv u mastima) i vitamin B6. Zbog takvog nutritivnog sastava od paprike se očekuju pozitivni učinci na zdravlje krvožilnog sustava i vida te preventivni učinak na dijabetes tipa 2.

>> Sigurno ste se pitali zašto baš riba i blitva? Kliknite i doznajte odgovor <<

Odlične su i za mršavljenje

Kako su istraživanja na tom području u začetku, konačna potvrda ovih zdravstvenih učinaka se još čeka. Antikancerogeno djelovanje paprike je također tema istraživanja, a bogat udio antiupalnih i antioksidativnih nutrijenata upućuje na moguće pozitivne rezultate istraživanja. Na žalost, u istraživanjima na ljudima se još nije pokušalo dokazati djelovanje paprika na rizik od nastanka karcinoma. Od minerala su najzastupljeniji molibden (sudjeluje u radu nekoliko enzima) i kalij (regulira rad srca).

Paprike su i dobar izvor dijetalnih vlakana čime pozitivno utječu na pravilan rad probavnog sustava i peristaltiku crijeva. Paprike se mogu jesti sirove ili termički obrađene. Najukusnije su kada se lagano ispeku jer im tada okus najviše dolazi do izražaja. Sirove paprike mogu biti odličan dodatak raznim miješanim salatama što ih čini odličnom ljetnom namirnicom. Kao i sve povrće, imaju malu kalorijsku vrijednost i malen udio masti što ih čini odličnom namirnicom za mršavljenje i za ljude koji žele regulirati tjelesnu težinu. Zbog njihovog nutritivnog sastava, svatko bi trebao naći načina kako ugraditi paprike u svoj jelovnik i iskoristiti njihove iznimne učinke na zdravlje.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama