Psiha i emocije - 17. prosinca 2020.
AUTOR ČLANKA - Iva Gregov, mag. psih.

Što prazni naše emocionalne baterije i što ih može napuniti

Emocionalni umor teško se podnosi i nije ga moguće tek tako riješiti spavanjem. Naprotiv, ponekad zbog njega san niti ne dolazi na oči. Što možemo učiniti kako bismo vratili dobro raspoloženje?

emocionalni umor

Svakodnevno i nesvjesno, ljudi se hvataju na emocionalna stanja drugih oko sebe. Također, oni svoja emocionalna stanja odašilju prema drugima, utječući na njihova raspoloženja. Ponekad je dovoljno samo pogledati nekoga, pa da se osjetimo dobro. Često vrijedi i obrnuto te je samo kratak boravak s nekim u istoj prostoriji dovoljan da nam spusti raspoloženje.

Da stvari ne ostanu samo na osobnoj razini, zahvaljujući napretku tehnologije, negativne vijesti, puno češće nego pozitivne, mogu se u sekundi proširiti među milijunima ljudi te izazvati loše raspoloženje.

Što nas sve prazni?

Dakle, poput balona koji propušta, svaki puta kada se okružimo ljudima i vijestima koje spuštaju naše raspoloženje, pukotina se širi, a zrak, odnosno naše „emocionalne zalihe“ sve više se prazne. Dodatne pukotine na balonu javljaju se i u obliku stresa na poslu, nezadovoljstva nekim dijelovima života, lošim odnosima koji umaraju.

Mnogi ljudi na terapiji govore različite inačice iste svari, a to je da emocionalni umor nije jednak fizičkom umoru, jer nakon ovog drugog dobro spavaju.

Stoga, ako nakon napornog dana na poslu teško možete zaspati, tijelo vam šalje signale da ste pod stresom. Hvatate li se da često govorite drugima kako ste iscrpljeni, vrijedi razmisliti možete li što promijeniti da si olakšate stanje. Za svakoga je rješenje drugačije, individualno i potpuno njihovo, a u pronalasku odgovora može vam pomoći psihoterapeut.

Savjeti za samopomoć

U istraživanju svojih resursa, od pomoći mogu biti i sljedeći primjeri koje navodi psihoterapeut Barton Goldsmith:

  1. 1. Provodite što više vremena s onima koji vas nasmijavaju. Naime, istraživanja pokazuju da smo najsretniji kada se nalazimo u društvu onih koji su također sretni. Kao što smo napomenuli na početku, držite se onih koji na vas prenose pozitivne emocije.
  2. 2. Ne zanemarujte sitne užitke. Bez obzira na to je li riječ o epizodi omiljene serije, stranici knjige ili razgovoru s prijateljem, nije banalno niti nevažno u danu napraviti nešto za sebe. Štoviše, ovakvi jednostavni postupci daju vam perspektivu i predah od svakodnevnih izazova te garantirano pune emocionalne baterije.
  3. 3. Držite se svojih vrijednosti. Premda često ne razmišljamo o ovome, kada radimo ono u što ne vjerujemo ili smatramo nepravednim ili pogrešnim, vrlo se emocionalno iscrpljujemo. Što više cijenimo i uvažavamo vlastite vrijednosti, bolje se osjećamo. Stoga, otkrijte načine kako u svom svakodnevnom životu već s minimalnim promjenama možete čim više djelovati u skladu s vašim vrijednostima (primjerice, volontiranje ili pomaganje drugima je jedan od načina, kao i postavljanje vlastitih granica).
  4. 4. Otkrijte moć zahvalnosti. Premda osnovne postavke našeg mozga više idu u smjeru osjetljivosti na sve ono što nije u redu (budući da je to evolucijski opravdanije jer nas prividno čuva od nevolje), također se možemo učiti da svjesno primjećujemo sve one stvari u našem životu koje jesu u redu. Kada se dobre stvari događaju, nemojte im zatvarati vrata niti lijepiti etiketu nevažnog – pustite ih da dopru do vas.

4 pametna načina da povećate svoju psihološku otpornost

Vrijeme za nama donijelo nam je stres i traume a mnogima je trebala i psihološka pomoć. Sada je došao...

SAZNAJTE VIŠE
  1. 5. Pomičite vlastite granice i ne gledajte u druge. Preuzimanje odgovornosti za svoje odluke, premda se čini zastrašujuće, daje veliku snagu i vjetar u leđa. Za razliku od toga, biranje uloge žrtve garantirano donosi osjećaj nemoći i vrlo iscrpljuje emocionalni rezervoar.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button