Koža, kosa i nokti - 6. svibnja 2020.
AUTOR ČLANKA - Magda Dežđek

Ljepota ne traje vječno: I kozmetički proizvodi imaju rok trajanja

Može li korištenje starih kozmetičkih proizvoda biti štetno za kožu i, općenito, zdravlje ili samo gube učinkovitost?

kozmeticki proizvodi rok trajanja zdravlje

Toliko kozmetičkih noviteta, a toliko malo vremena. Lako se pomamiti za svim ponudama koje obećavaju glatku, blistavu kožu i sjajnu kosu. No jedan je veliki nedostatak skupljanja golemog arsenala njegujućih proizvoda – ne traju vječno. Svoj rok trajanja, dakle, imaju i kozmetički proizvodi. Stoga se valja zapitati da li korištenje starih kozmetičkih proizvoda može biti štetno za kožu i, općenito, za naše zdravlje.

Čim otvorite poklopac kreme za lice, počinje joj otkucavati rok trajanja. Isto vrijedi i za nikad otvoreni piling koji sakuplja prašinu na dnu ormarića – ni on ne može trajati vječno. Dakle, koliko dugo proizvodi za njegu zaista traju?

Jesu li svi kozmetički proizvodi doista sigurni za zdravlje?

Godina dana od otvaranja

Za većinu preparativnih kozmetičkih proizvoda za njegu kože i kose lako je doznati koliko traju. Ta je informacija najčešće označena na ambalaži sitnom ilustracijom otvorene staklenke s brojem (6, 12, 24 ili 36). Te brojke označavaju broj mjeseci tijekom kojih se otvoreni proizvod mora iskoristiti. Ako pak proizvod nema takvu oznaku, trebao bi imati naveden datum i godinu, baš kao što to imaju prehrambeni proizvodi.

Ako proizvod nema oznaku roka trajanja ili ste izgubili originalnu ambalažu na kojoj je bio naveden, općenito je pravilo da ga treba potrošiti u roku od godine dana nakon otvaranja. Ovaj se savjet ne odnosi na proizvode za sunčanje, kao ni na dermokozmetičke proizvode kupljene na recept, kao što su pripravci za akne.

Kad kozmetički proizvodi postanu stanište za bakterije

Ako proizvod ne potrošite u roku od godinu dana, mogu ga naseliti bakterije, posebno ako ga čuvate u vlažnoj prostoriji kao što je kupaonica. Takav dotrajali proizvod nanesen na kožu može prouzročiti iritaciju, osip ili akne. Ako pri raščišćavanju kupaonskih ormarića smatrate da je vrijeme da neke napola potrošene proizvode bacite, vjerojatno ste u pravu.

kozmeticki proizvod rok trajanja zdravlje

Dvoumite li se, proizvod obavezno bacite ako primijetite da je promijenio miris, ako su se sastojci razdvojili, ako su mu se promijenili tekstura ili boja. Čak i ako ne primjećujete vidljive znakove plijesni i pokvarenosti, to ne znači da će proizvod biti jednako učinkovit kao prvog dana. Aktivni sastojci u formulama gube svoju snagu, posebno ako nisu adekvatno skladišteni – na suhom, tamnom i hladnome mjestu.

Neotvoreni proizvodi za njegu traju nešto dulje od onih korištenih jer imaju manje šanse da ih „napadnu“ bakterije. Ali svejedno, budite oprezni kad prvi put koristite losion za tijelo koji ste dobili na dar prije „tko zna koliko“ godina. Ne zaboravite da je proizvod, osim što je kod vas skupljao prašinu, dogledno vrijeme proveo u skladištu i na polici u trgovini.

Pravila skladištenja

Stručnjaci kažu da neotvoreni proizvodi mogu trajati od dvije do najviše pet godina. I u ovom slučaju to se općenito pravilo ne odnosi na kreme za zaštitu od sunca i one terapijske za njegu akni. Osim toga, taj je vremenski okvir potrebno skratiti ako ste proizvod čuvali u grijanoj, osunčanoj ili vlažnoj prostoriji.

Kozmetika deklaracije

Kozmetika pod povećalom: Čitajte deklaracije te izbjegavajte štetne sastojke u kozmetici

Uvijek provjeravajte deklaracije na kozmetičkim proizvodima kako biste znali koje sastojke trebate zaobilazii te da bi vaša kozmetika...

SAZNAJTE VIŠE

Neotvorene proizvode, koje znate da nećete brzo početi koristiti, najbolje je skladištiti na hladnom, suhom i tamnome mjestu – ne u kupaonici. Sastojci koji se nalaze u njihovim formulama s vremenom gube učinkovitost i nećete imati puno koristi od njih. Zato ih bacite nakon što im istekne rok trajanja, baš kao kad je riječ o lijekovima.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button