Estetski tretmani - 15. srpnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Magda Dežđek

Savršenstvo nije realno: zašto je važan „body positive“ pokret

Nerealni standardi ljepote i dalje su prisutni diljem svijeta ali zahvaljujući „body positive“ pokretu sve više ljudi napokon čuje njegovu poruku: ne postoji savršeno ''tijelo za bikini''

body positive pokret

Nametnuti standardi ljepote sigurno su vas barem jednom potaknuli da pomislite kako bi bilo odlično imati savršeno tijelo za bikini, no srećom tu je “body positive” pokret.

Na svakom ekranu i vidljivoj površini, od oglasa uz cestu do filmova i interneta, preplavljeni smo slikama i savjetima koji nam sugeriraju kako bismo trebali izgledati.

Mediji glorificiraju jedan tip „savršenog“ tijela. Serviraju nam se naslovi poput „ispeglajte celulit“, „zategnite bore“, „skinite kilograme“, „sakrijte godine“… Zbog takvih poruka, žene su rijetko zadovoljne svojim izgledom.

Naučene smo da seciramo svoje „nedostatke“ i da se sramimo svojih tijela. Ova epidemija ne voljenja i ne prihvaćanja svoje figure izrodila je globalan, hvalevrijedan “body positive” pokret. On želi pokazati da nametnuti standardi ljepote i savršeno tijelo nisu realni.

Što je body positive pokret?

Društveni pokret „body positivity“ ili „body positive“ (pozitivan odnos prema tijelu) zalaže se za prihvaćanje i voljenje svog tijela, sa svim prednostima i „nedostacima“.

Zagovornici ovog trenda, a sve ih je više, protiv su bilo kakvog ‘etiketiranja’ i diskriminacije na račun vanjštine. Smatraju da bi svi ljudi trebali imati pozitivno i realno mišljenje o svom tijelu, bez obzira na njegovu veličinu, oblik, sposobnost, izgled ili boju kože.

Primarno, pokret body positivity je osmišljen za marginalizirane, često diskriminirane osobe – pretile, transrodne i one druge boje kože. No, posljednjih godina postaje sve masovniji. S njegovom filozofijom poistovjetili su se i oni koji svojim izgledom ne odskaču previše od ‘idealih’ kanona ljepote ali žele prigrliti svoje sitne „nedostatke“.

Kako na pokret utječu društveni mediji

Povijesno gledajući, društveni i digitalni mediji nisu bili najsigurnije mjesto za stvaranje pozitivne slike o svom tijelu. Ipak, Instagram se smatra suvremenim predvodnikom ovog pokreta. Naime, zahvaljujući fotografijama i pričama s ove mreže njegova filozofija proširila se u svaki kutak svijeta.

Osobe svih veličina, oblika, spola, rasa, boja kože – i razina samouvjerenja na toj platformi dijele svoje priče i fotografije svojih tijela. Priče i fotografije popraćene su hashtagovima kao što su #bodypositive, #bopo, #bodyacceptance.

Sa svakom riječju i slikom mijenjaju globalnu perspektivu društva propagirajući stajalište da je svako tijelo lijepo, dostojno i vrijedno. I upravo takvo kakvo je – da je spremno za plažu.

Kako steći i održati pozitivnu sliku o sebi?

Uvijek biste trebali slijediti mudru misao „Ljudski je um kao padobran – najkorisniji je kad je otvoren“ i biti...

SAZNAJTE VIŠE

Zaboravite savršeno tijelo, budite autentični i stvarni

Sve su mnogobrojniji ‘body positive’ influenceri i plus-size modeli koji koračaju protiv struje društvenih normi i vode svojim primjerom kako bi svakog od nas potaknuli da i sami postanemo zadovoljniji u svojoj koži, da se ne sramimo i ne ispričavamo što imamo tijelo kakvo imamo.

Jedna od najpoznatijih predstavnica pokreta, Ashley Graham, plus-size model, isprovocirala je ustaljenu medijsku modnu scenu pozirajući sa svojih 85 kilograma u kupaćem kostimu na čak šest naslovnica svjetski renomiranih magazina.

U svom TEDx govoru, Ashley Graham iskreno progovara o svojoj povijesti „body shaminga“. Priznaje da nije voljela svoj izgled i da je žudjela za potvrdama izvana sve dok nije shvatila da sama mora stvoriti vlastitu definiciju ljepote. “Ljepota prelazi granice konfekcijskih veličina. Budite svoji, budite stvarni, budite autentični. Budite svoj omiljeni tip žene”, poručila je ohrabrujuće u svom govoru namijenjenom svim ženama.

Gledajući globalno, ovo su sitne promjene s ciljem promjene društvene svijesti i poštivanja različitosti. No ipak se nadamo da su pokazatelj budućih značajnijih promjena.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama