Rekreacija i fitness - 18. travnja 2020.
AUTOR ČLANKA - Lejla Dizdarević Brković, dipl. prof. kineziologije, univ. spec. oec. organizacije i menadžmenta, ADIVA Plus sadržaj

Lekcija koju moramo savladati: Higijena prije i tijekom vježbanja

Odgovarajuća higijena iznimno je važna u sportu, a ovih dana posebno dolazi do izražaja. Iako su fitness dvorane trenutno zatvorene, oprez će biti potreban i nakon pandemije COVID-19

vjezbanje higijena sport COVID-19 zdravlje

Tjelovježba bi trebala biti dio naše svakodnevnice. Ona se u svojim raznim oblicima i načinima provođenja preporuča u svrhu zdravlja i dugovječnosti i oni koji je još nisu uvrstili u svoju svakodnevnicu bi trebali to napraviti što prije.

Tokom samog provođenja neke vrste tjelovježbe vjerojatno razmišljate o mnogo toga. Možda o tome izvodite li pravilno vježbu, možda odbrojavate sekunde do kraja tog teškog izdržaja u planku, a možda vam i misli odlutaju u nekom drugom smjeru ako ste tek, recimo, završili sa stresnim danom na poslu.

Ono na što vam želimo skrenuti pažnju ovim tekstom je zapravo higijena tijekom i nakon vježbanja. Pravilna higijena ovih dana je od iznimne važnosti, pa evo par savjeta na koje morate pripaziti gdje god vježbali. Ako olako shvaćate osnovna pravila higijene, vrlo lako može doći do kožnih infekcija, a u ozbiljnim slučajevima do prijenosa virusnih infekcija. Kako bismo smanjili rizik, najbitnija stvar koju smo naučili kao djeca je važnost pranja ruku.

U prostorima kao što su razne dvorane i teretane to postaje još važnije zbog velikog broja ljudi koji treniraju i koriste sprave i rekvizite koje ćete i vi koristiti. Iako su fitness centri trenutno zatvoreni, prije ili poslije vratit ćete se omiljenim vježbama, pa je dobro ponoviti pravila prevencije, odnosno higijene, posebice zato jer ćemo još dulje vrijeme morati paziti i izbjegavati mogućnost zaraze.

Pranje ruku uvijek je važno

Pri dolasku u prostor u kojem ćete vježbati operite ruke, a ako niste u mogućnosti to napraviti, imajte uvijek pri ruci dezinfekcijsko sredstvo. Kad govorimo o pranju ruku, pritom ne mislimo na nekoliko sekundi držanja ruku pod vodom, već na konkretnih 20 sekundi pranja ruku pod toplom ili hladnom vodom, obavezno sa sapunom.

Ruke po mogućnosti osušite čistim ručnikom ili papirnatim maramicama. Dokazano je koliko kupaonska sušila ruku sadrže bakterija, pa ih je bolje izbjegavati. Pranje ruku neka vam postane prva radnja koju ćete napraviti pri dolasku u prostor.

Dezinfekcija sprava i rekvizita za vježbanje

Prije nego krenete u sam trening dezinficirajte spravu ili rekvizit koji ćete koristiti. Veće teretane imaju na svakih nekoliko metara dezinfekcijsko sredstvo i papirnati ručnik za tu namjenu. Dezinficirajte prije korištenja i nakon korištenja kako biste pripremili spravu za idućeg vježbača te time postupili u skladu sa sportskim bontonom.

Sprave uvijek moraju biti čiste, a rekviziti spremljeni nakon korištenja. Pri korištenju sprava koristite vlastiti ručnik koji će vam pružiti dodatnu zaštitu te će poslužiti za upijanje znoja tokom treninga.

I kod kuće je potreban oprez

Ako pak vježbate u udobnosti svog doma također pripazite da su rekviziti koje koristite čisti. Vi ste tada jedini koji ih koristite, pa možda to ne trebate raditi nakon svakog treninga, ali ih pokušajte održavati na tjednoj bazi.

vjezbanje higijena sport COVID-19 zdravlje 2

Tuširanje i presvlačenje

Ako ste u mogućnosti otuširati se nakon treninga i odjenuti čistu odjeću svakako to napravite, a ako niste u mogućnosti, obucite svakako čistu odjeću jer je znojna odjeća podložna naseljavanju bakterijama i može uzrokovati neželjenu iritaciju kože.

Ako se tuširate u teretani, prije svega morate zaštiti svoja stopala. Nemojte bosi ulaziti u područje tuša, već uzmite sa sobom japanke ili neku sličnu obuću koja će poslužiti u svrhu zaštite vaših stopala od neželjenih gljivičnih infekcija.

Redovito pranje odjeće

Makar nekad odradili trening na kojem se niste toliko oznojili, svejedno operite vašu sportsku odjeću nakon svakog korištenja. Sportska odjeća izrađena je izdržljivijih materijala, pa ne trebate brinuti da će vam se uništiti od pretjeranog pranja.

Pranje nakon svakog korištenja se posebice odnosi na sportske topiće za žene, tajice ili podveš koji ćešće nosimo pri aktivnostima poput skijanja. Zapravo, sve što dolazi u izravan kontakt sa kožom u najosjetljivijim dijelovima tijela treba prati.

Redovito vježbanje čini čuda za mentalno zdravlje

Neovisno o dobi i kondiciji, bilo da ste plivač ili šetač u parku, istraživanja pokazuju značajne blagodati umjerenih, ali...

SAZNAJTE VIŠE

Dodatne upute

Ako slučajno imate već neku iritaciju kože, ranu ili bilo što slično, zaštite sebe ali i ostale vodootpornim flasterom, pogotovo ako je aktivnost koju provodite plivanje.

Također, nemojte dijeliti svoje boce za piće, ručnike, šminku ili bilo što slično što je u kontaktu sa kožom. Pokušajte razmišljati na način da sve ove korake primarne higijene ne radite samo zbog sebe nego i zbog drugih vježbača. Svojim postupcima budite primjer drugima.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama