Rekreacija i fitness - 02. travnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Krešimir Šoš, mag. kineziologije (PRIRODNI POKRET)

Vježbanje nije obaveza nego dio života: Znanstveni pristup radi poboljšanja pokreta

Vjerojatno ste se barem nekad našli u situaciji da počnete vježbati, no rezultat izostane ili, još gore, često se pritom i ozlijedite. Zašto se to događa?

vježbanje, obaveza, dijagnostika, biomehaničko vježbanje

Niz faktora utječe na uspjeh u trenažnom procesu, a na treneru je da klijenta poduči i usmjeri kako rezultat ne bi izostao.

Ako ne vidite rezultate, uzrok može biti u više različitih stvari. Ako niste promijenili vježbanje te isto nastavljate raditi uvijek iznova, vaše se tijelo prilagođava toj rutini, više nema izazova, kao ni razloga za promjenu. Ključ za izbjegavanje platoa je periodizacija.

Ako ne uzimate slobodne dane za oporavak, rezultati također neće biti vidljivi, a prevelik napor često može prouzročiti i ozbiljne ozljede.  Neodgovarajuća prehrana također može biti problem. Osim toga, mora se uzeti u obzir još jedan čimbenik, a to je činjenica da će se, nakon što smršavite, vaš metabolizam usporiti te ćete ponovno morati prilagoditi unos kalorija.

Brojni faktori utječu na uspjeh u trenažnom procesu, a trener je tu da klijenta poduči i usmjeri kako rezultat ne bi izostao.

Dijagnostika u našem centru

U novom centru nudimo vam nekoliko noviteta na našem tržištu. Dosadašnju dijagnostičku praksu proširili smo primjenom znanstvenih dostignuća iz područja biomehanike te treniranosti rekreativaca i sportaša.

Riječ vježbanje često nas asocira na mišićnu aktivnost u kontekstu energetske potrošnje. No odgovor na problematiku u lokomotornom sustavu (bolovi, ukočenost, ozljede, sportska izvedba) često je u kvaliteti pokreta. Pogrešno držanje i kretanje posljedica su loše usvojenih obrazaca, okoline koja neizbježno utječe na nas te nedovoljnog i neodgovarajućeg rada na sebi. Tek ujedinjene kvaliteta i kvantiteta vježbanja pozitivno utječu na naše zdravlje i zadovoljstvo.

Odsad kod nas možete dobiti i sljedeće usluge:

  • procjena sastava tijela modernom i preciznom tehnologijom
  • analiza stopala i kralježnice u sjedu, hodu i trčanju
  • analiza sportske izvedbe, odnosno tehničkog elementa prema želji
  • biomehaničke vježbe za reorganizaciju pokreta (smatramo da treba poticati pravilnu aktivnost mišića i pravilan oslonac na naš skelet, a minimalno koristiti vanjska pomagala kao što su ulošci, upori za kralježnicu i slično) – individualno i homogene grupe
  • kineziterapija ozljeda – individualno
  • edukacije: prilagođene vježbačima (da naučite sami izvoditi posebne vježbe i pomoći si) te za terapeute i trenere (učenje za rad s klijentima).

Biomehaničko vježbanje

Nova, jedinstvena i učinkovita metoda rada na držanju tijela i pokretu temelji se na principima dr. Feldenkraisa i prof. Schöllhorna. Osnovna je ideja da se svatko od nas kreće drugačije zahvaljujući različitoj građi i naučenosti pa nastojimo razvijati individualan i vrlo detaljan pristup.

Pokret ne promatramo samo lokalno nego u sklopu toga kako funkcioniramo u cjelini. Vježbe nisu naporne, eksperimentalne su prirode, a učinkovite su jer ih mozak pamti i koristi bolji obrazac bez razmišljanja o njemu. Pravilnom biomehanikom, zbog boljeg prijenosa sila i težine, kretanje postaje lakše. Razliku ćete osjetiti vrlo brzo, a učinak traje dulje.

Ovaj specifičan način vježbanja poboljšava fokus te djeluje opuštajuće. Individualan rad prilagođavamo prema vašim potrebama i željama (npr. problemi s kralježnicom, lakše hodanje ili precizniji nogometni udarac).

Osim toga, nudimo i mogućnost grupnog rada prema specifičnosti vaših potreba. Vježbe se izvode u različitim položajima, najčešće ležeći. Priključiti se možete grupama s temama za stopala i kralježnicu, bolju ravnotežu, podizanje tereta, hodanje i trčanje te općenite namjene za opuštanje i osvještavanje kroz pokret. Zbog neurološke podloge vježbe su primjerene i korisne za velik broj neuroloških oboljenja, npr. Parkinsonovu bolest, multiplu sklerozu, moždani udar i slično.

Ne odustajte: Prevencija inkontinencije vježbanjem u trudnoći

U trudnoći ne treba pretjerivati s opterećenjem tijekom vježbanja. Oprez se posebno preporučuje ženama koje tijekom trudnoće tek prvi...

SAZNAJTE VIŠE

Kineziološka rehabilitacija

Kineziterapijskim vježbama pomažemo vam vratiti funkciju i bezbolan pokret. Ozljede i bolna stanja mogu biti prouzročene dugotrajnim deficitima u kvaliteti pokreta ili pak kratkim neočekivanim događajima, tj. traumama. Program je osmišljen radi prevencije i korekcije eventualno postojećeg deformiteta lokomotornog aparata.

Zaključak

U našem društvu uvriježene su rečenice vezane za pokret: ”Rodio se takav”, ”To je nasljedno“, ”Ne može se promijeniti”, ”Ili imaš ili nemaš” i slično. Današnjom tehnologijom treninga moguće je više nego što mislimo, samo treba pokušati. Reorganizirajte svoje tijelo i krećite se kvalitetnije te ga ojačajte i učinite izdržljivijim! Poboljšajte kvalitetu svog pokreta i osigurat ćete si svakodnevni život bez bola.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama