Psiha i emocije - 25. kolovoza 2020.
AUTOR ČLANKA - Iva Gregov, mag. psih.

Šef za poželjeti: kako biti dobar šef te ispuniti očekivanja kolega

Biti dobar šef nije nimalo lako – da bi se zaslužila takva laskava titula, potrebno je ispuniti očekivanja većine djelatnika. Kako to ostvariti?

dobar sef los sef lider

Sama riječ „šef“ ili „šefovati“ obično u jeziku ima negativni prizvuk. Gotovo svi su u svom radnom vijeku imali posla s barem jednim šefom za kojega su mogli reći da je bio loš, a to su mogli potkrijepiti i nizom primjera.

Premda se većina može složiti o karakteristikama koje čine lošeg šefa, kada krenemo razgovarati o definiciji dobrog šefa, stvari postaju puno subjektivnije, jer su i potrebe ljudi na radnom mjestu subjektivne.

(P)ostanite optimistični: kako odagnati mračne misli i krenuti dalje

Kako ispuniti očekivanja radnog kolektiva, ne samo u smislu donošenja odluka i emocionalne inteligencije, već i u smislu kvalitete vodstva i mentorstva, glavno je pitanje s kojim se susreću svi rukovoditelji. Krajnji cilj, a to je zadržavanje kvalitetnih zaposlenika i dobra radna atmosfera, nije uvijek jednostavno postići, a često zahtijeva i promišljanje i prilagodbu menadžerskih sposobnosti rukovodioca.

U tom smislu svaki bi si šef trebao postaviti nekoliko pitanja.

Dajete li vašim zaposlenicima dovoljno slobode (autonomije) u radu?

„Dobri“ šefovi izbjegavaju mikro menadžment, odnosno nadgledanje svakog koraka u radu zaposlenika. Umjesto toga, oni usmjeravaju zaposlenika u željenom smjeru i dopuštaju mu da on sam obavi posao (i donosi odluke i preuzima odgovornost u okvirima svojih zaduženja).

Jeste li mentor ili vas se zaposlenici boje?

Biti mentor svojim zaposlenicima danas poprima najšire značenje jer ovisi o subjektivnim potrebama zaposlenika. Neki zaposlenici će preferirati klasični mentorski stil u kojem će šef uložiti vrijeme u individualni rad sa zaposlenikom, dok će neki drugi preferirati mentorstvo u obliku brzih i konkretnih povratnih informacija o radu, pohvali za dobro obavljen posao.

U većini slučajeva, važan aspekt mentorstva je i prepoznavanje osobnih snaga, prednosti svakog zaposlenika i, sukladno tome, dodjeljivanje pripadajućih uloga u radnom procesu.

S druge strane, ako vas se zaposlenici boje, to je znak da se ne krećete u smjeru mentorstva i da treba razmisliti o unošenju promjena u vaš rukovoditeljski stil.

Možete li donositi odluke i rješavate li uspješno konflikte?

Odlučnost i davanje pravovremenih informacija od ključne su važnosti za uspješnost rukovoditelja. Čak ako to ponekad znači donošenje teških ili nepopularnih odluka, stvari je uvijek bolje komunicirati izravno nego izbjegavati svojim zaposlenicima reći istinu ili puštati da stvari idu svojim tokom (poznato kao laissez-faire stil vođenja).

Izbjegavanje bilo kakvih sukoba neminovno će izazvati dublje probleme u kolektivu. Ipak, treba imati na umu da je sposobnost rješavanja konfliktnih situacija vještina: ne postoji jedinstven pristup za sve probleme u međuljudskim odnosima. Pristup kojim se šef vodi u rješavanju problema i, općenito, u komunikaciji, odredit će radni ambijent i obojati načine međusobnog ophođenja svih zaposlenika u tvrtki.

otkaz, posao

Ne! Niste “roba s greškom”: 4 koraka kako se nositi s otkazom na poslu

U Filmu “Ni na nebu, ni na zemlji” George Clooney glumi konzultanta za ljudske resurse, Ryana Binghama, u kompaniji...

SAZNAJTE VIŠE

Jeste li dostupni zaposlenicima?

Kada zaposlenici osjete da se rukovoditelji prema njima odnose nezainteresirano, kao da nisu važni dionici radnog procesa, vrlo brzo se počne javljati zamjeranje. To ne znači da treba glumiti zainteresiranost ili na silu provoditi vrijeme sa zaposlenicima (zato što bi tako trebalo), već im uistinu biti na raspolaganju. Autentična solidarnost i dostupnost šefa (fizička i emocionalna) preduvjeti su dobrog radnog okruženja i zadovoljstva poslom.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button