Zanimljivosti i savjeti - 27. travnja 2021.
AUTOR ČLANKA - Redakcija

7 grešaka koje činite ujutro, a uništavaju vašu produktivnost na radu

Teško je biti produktivan na poslu ako se ujutro niste svježi ustali. Pripazite na neke jutarnje navike koje vas možda sabotiraju da radite bolje

jutarnje navike produktivnost na poslu budenje stres

Otkako je počela pandemija COVID-19 mnogi od nas se ne osjećaju produktivnima kao prije. A to je pomalo razumljivo. Možda imate osjećaj da pokušavate progurati još jedan dan dok dnevne rutine i zadaci nekako prolaze pored vas. Ovo se pogotovo odnosi na one koji još uvijek rade od kuće.

No epidemiološkoj situaciji će jednom sigurno doći kraj, pa se mnogi pitaju kako poboljšati vlastitu produktivnost i vratiti se u staru formu. Novinari poznatog web portala Huffpost.com zapitali su se nije li rješenje problema u promjeni jutarnjih navika? Što ako je dovoljno samo malo izmijeniti jutarnju rutinu te tako poboljšati razinu energije i spremnosti na rad?

Donosimo vam njihov popis sedam tipičnih grešaka koje ljudi čine ujutro te načine kako se poboljšati i postati produktivnijim.

Greška #1: Prisiljavate se na (pre)rano buđenje

Mnogo je članaka napisano o tome kako se najuspješniji ljudi na svijetu bude jako rano ne bi li iskoristili najbolje od dana. No pretpostavka da je dobro biti ranoranilac ako želite postati uspješan poslovni čovjek naprosto nije istinita za svakoga, upozorava Chris Bailey, autor knjige „Productivity Project“.

„Često se kritiziramo zbog vremena kada ustajemo iz kreveta“, napominje on, „no svatko je od nas ustrojen drugačije“. Osoba koja se ustaje u 10 sati ujutro može biti jednako produktivna kao i netko tko ustaje u 5 ujutro. Važnije od toga je to koliko ste „odlučni“ provesti u djelo vaše dnevne zadatke kad se jednom probudite.

Ako vaš dnevni raspored to dopušta, poigrajte se s vremenom ustajanja iz kreveta i otkrijte što za vas najbolje funkcionira, savjetuje Bailey. Možda ćete zaključiti kako ste produktivniji ako ujutro ukradete baš koju minutu više i ostanete ležati u krevetu.

Greška #2: Počinjete dan reaktivnim načinom ponašanja

Graham Alcott, utemeljitelj organizacije Think Productive i autor knjige „How to be a Productivity Ninja“ ističe da ćemo vlastitu produktivnost najviše ugroziti ako dan započnemo u „reaktivnom“, a ne proaktivnom načinu ponašanja.

Primjerice, neki od nas nakon ustajanja iz kreveta odmah posegnu za pametnim telefonom što nas stavlja u reaktivnu poziciju. Nasuprot tome, bolji je proaktivni početak dana. To znači da je dobro da uz šalicu kave razmislite o prioritetima vašeg današnjeg dana, prođete kroz kalendar i dnevni popis obaveza te načinite plan.

Usput i jedna mala digresija: to ne znači da trebate pregledati sve svoje e-mailove odmah ujutro jer oni nisu zamjena za vaš popis stvari koje trebate obaviti. „E-mailovi su više popis prioriteta drugih ljudi“, upozorava Alcott. A on nije jedini ekspert za produktivnost čiji je savjet da se držite podalje od e-mailova.

„Najveća greška koju ljudi čine jest ta da započinju dan bez jasnog plana što sve trebaju obaviti“, napominje Laura Vanderkam, autorica knjige “Off the Clock: Feel Less Busy While Getting More Done“. Bez obzira na vaš plan zadataka, savjetuje ona, trebate u njega ukalkulirati i vrijeme za nepredviđene situacije ili dorade.

„Pregledavanje e-mailova bi trebalo gurnuti na rub, iako je svijest o njima uvijek prisutna u pozadini“, napominje, „a e-mailovi imaju nezgodnu tendenciju da vas potpuno okupiraju.“

Greška #3: Prestali ste se oblačiti za posao jer ostajete raditi kod kuće

Ovu je pojavu donijela pandemija COVID-19, no stručnjaci kažu da je treba izbjegavati te da je bolje obući se za posao ujutro iako ostajete doma.

Kada se obučete u „radni kombinezon“ spremniji ste za dnevne zadatke. „Postoji poseban efekt koji se u psihologiji naziva ‘enclothed cognition‘, a koji otkriva da mozak bolje funkcionira kada obučemo neko radno odijelo“, ističe Alcott te dodaje da ispitanici postižu bolje rezultate na testovima inteligencije ako ih npr. obučete u znanstveničku radnu kutu, čak i ako niste znanstvenik!

Obavljanje posla u radnom odijelu ili odjeći namijenjenoj za posao utječe na to koliko pažnje ulažemo u njegovo obavljanje. U tome je vrlo važan i element simbolizma, točnije što radno odijelo simbolizira za nas. Kao što psihoterapeut Ryan G. Beale ističe: „Vaš mozak prima poruku da će se dogoditi nešto novo te vam pomaže da se prebacite na višu brzinu aktivnosti“.

Greška #4: Preskačete doručak i jutarnju hidraciju

Doručak je važan dio uspješne jutarnje rutine jer vam osigurava dotok energije za fokusiranje na sve zadatke koji vas očekuju do kraja dana“, napominje Stephanie Nelson, dijetetičarka i nutricionistkinja MyFitnessPal online programa za mršavljenje.

Nelson preporučuje uravnoteženu prehranu proteina i ugljikohidrata. Njen izbor su proteinske palačinke za doručak, ali vi možete odabrati i jednostavnije recepte, komad tosta s maslacem od kikirikija na primjer.

Ne zaboravite i na unos vode, podsjeća Erica Zellner, trenerica zdravih navika iz New York Cityja. „Hidracija igra važnu ulogu u našoj sposobnosti koncentracije i postizanja produktivnosti. Naš mozak je pod snažnim utjecajem hidracije“, ističe ona, „istraživanja su pokazala da i blaža dehidracija, čak u omjeru od 1% može utjecati na naše raspoloženje, pamćenje, koncentraciju i sposobnost obavljanja poslova“.

Ona osobno preporučuje konzumiranje oko dvije litre vode dnevno, no ispijanje jedne čaše vode ujutro može biti dobra startna pozicija.

Greška #5: Obavljate previše zadataka u isto vrijeme

Kada pokušavate obaviti što je više poslova s vašeg popisa zadataka često se zateknete u situaciji da njima žonglirate? Ponekad je to nemoguće izbjeći, pogotovo ako želite uravnotežiti posao, brigu o djetetu i druge obaveze.

„No u mjeri u kojoj je to moguće radije obavljajte zadatke po sistemu jedan po jedan“, preporučuje Zellner.

„Obavljanje više zadataka u isto vrijeme smanjuje produktivnost i do 40% te može kroz dugi rok imati negativan učinak na vaš mozak“, upozorava ona. Svoje klijente stoga potiče da se fokusiraju na jednu stvar te time unaprijede svoj radni „flow“.

Prijelaz na pojedinačno obavljanje zadataka može trajati i nekoliko tjedana, ističe Zellner, budući da se mozak „multipraktičara“ treba naviknuti na obavljanje specifičnog zadatka kroz dulji period. No budite ustrajni i kada god je potrebno, činite male stanke.

Greška #6: Ne pripremate se dan ranije

Na kraju dugog dana posljednja stvar koju želite je planirati aktivnosti za sljedeći dan, zar ne? No stručnjaci kažu da vam takvo što može povećati produktivnost i smanjiti zastoje u radnom procesu.

„Moja je preporuka da na kraju svakog radnog dana izlistate svoje zadatke za sutradan. Zatim prođite kroz raspored svih sastanaka i poziva koji vas čekaju sljedećeg dana i smislite kako ćete uz njih odraditi planirane zadatke. Također zacrtajte sve zadatke koje trebate napraviti do kraja dana“, savjetuje Laura Vanderkam.

Želite još jedan dobar savjet za pripremu plana za sljedeći dan?

„Kvalitetan san“, preporučuje Zellner. Istraživanje iz 2016. godine potvrdilo je da nedostatak sna može narušiti proces prirodne raspodjele pažnje, odnosno sposobnost da se usredotočimo na specifičnu informaciju dok se oko nas pojavljuju druge stvari. To znači da vas neprospavana noć može omesti da dobro obavljate zadatke i budete produktivni.

Greška #7: Zapostavljate trenutke smirenosti

Znamo da jutra mogu biti kaotična, posebice ako u njih želite ugurati mnogo stvari pokušavajući zadovoljiti očekivanja drugih. No Bailey upozorava da vam se vaša nastojanja da previše toga napravite mogu obiti o glavu.

Vjerojatno ste primijetili da kad imate slobodan dan koji započne s osjećajem tjeskobe, a ne smirenosti, teško da ćete se do kraja dana osjećati značajno bolje. Zato je važno da iskoristite svojih pet minuta odmora, relaksacije. To može biti meditacija od pet minuta. Mirno sjedenje uz šalicu omiljene kave ili možda šetnja kućnog ljubimca.

Svijetom se proširila epidemija stresa na radnome mjestu: čuvajte se sagorijevanja

Još prije desetak godina Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) proglasila je stres na radnome mjestu svjetskom epidemijom, a otada se...

SAZNAJTE VIŠE

Također, kad pokušavate unijeti promjenu u vašu jutarnju rutinu, činite to polagano. Učinite samo jednu malu promjenu, nastojte je integrirati u nešto što već inače radite, preporučuje Nelson. Ako, primjerice, svako jutro kuhate kavu, iskoristite trenutak i za pripremu izbalansiranog doručka. Ako vam doručak nije po volji, zašto ne biste odradili kratku vježbu dubokog disanja?

No postavite granicu. „Odlučite li promijeniti sve u vašoj jutarnjoj rutini“, upozorava Nelson „doživjet ćete neuspjeh“.

I zapamtite, kada je u pitanju produktivnost i smiren pristup poslu, rezultati su uvijek vidljivi.

Izvor: https://www.huffpost.com/entry/morning-mistakes-ruin-productivity_l_6040f644c5b617a7e413401b

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button