Zanimljivosti i savjeti - 3. lipnja 2021.
AUTOR ČLANKA - Redakcija

5 sitnica koje će vas usrećiti, a oduzet će vam manje od 5 minuta

Pod stresom ste ili se ne osjećate dobro? Ovih pet tehnika vratit će vam osmijeh na lice kao i dobro raspoloženje

sreca pozitivne misli tehnike za dobro raspolozenje osmijeh stres

Stručnjaci nam često preporučuju tehnike za povećanje osjećaja sreće koje zapravo nisu spojive s našim životnim navikama. Tko ima vremena posvetiti se dugim meditacijama kada danas morate odraditi tisuću drugih stvari?

Srećom, postoji mnoštvo jednostavnih trikova koji vam mogu podići raspoloženje, a oduzet će vam samo nekoliko minuta dnevno. Prenosimo ih s poznatog web portala Huffppost.com

1. Savladajte najteži zadatak dana

Loretta Graziano Breuning, utemeljiteljica organizacije Inner Mammal Institute i autorica knjige „Habits of a Happy Brain“, vjeruje da je prednost ljudskog mozga u tome što je iznimno plastičan i može stalno stvarati nove veze. Ljudski mozak luči određene „kemikalije sreće“, a mogu se aktivirati uz primjenu određenih radnji ili navika.

Jedna od tih kemikalija je i dopamin kojeg Breuning naziva „osjetilom postignuća“. A moguće ga je stimulirati tako što ćete odraditi svoj najteži dnevni zadatak, po mogućnosti čim je moguće ranije toga dana.

Već neko vrijeme odlažete odgovoriti na neugodan e-mail? Čeka vas nimalo ugodan odgojni razgovor s djetetom? Pritisnuo vas je „suludi“ rok za izvršenje zadatka na poslu? Nema problema, samo nemojte oklijevati. Odmah se bacite na zadatak kako biste ga savladali. Ako je složeniji i ne može se obaviti u pet minuta, razlomite ga u manje etape, pa počnite redom od prve.

„Cilj je usmjeriti se na specifičan rezultat“, preporučuje Loretta Breuning i čestitati si kada ga postignete. Možda se čini čudnim započeti dan s najtežim zadatkom kako biste se osjećali sretnije, no stimuliranjem dopamina u vašem mozgu pomoći ćete si da sa smiješkom i osjećajem ponosa provedete ostatak dana.

2. Udahnite duboko deset puta

Tim istraživača „Centra zdravih umova“ pri sveučilištu University of Wisconsin-Madison identificirali su 4 stupa na kojima počiva mentalno blagostanje: osjećaj samosvijesti, osjećaj povezanosti, uvid u situaciju te osjećaj svrhovitosti. Iako na prvu zvuče „uzvišeno“, ovi se mentalni stupovi mogu učvrstiti kroz niz svakodnevnih radnji ili navika, tijekom određenog vremena ili putem mentalnog treninga.

Kada, primjerice, govorimo o treningu samosvijesti, jedna od najjednostavnijih vježbi je duboko disanje. Zatvorite oči i fokusirajte se na to da ćete deset puta udahnuti i izdahnuti. I to je to! Možete također koristiti bilo koju drugu tehniku dubokog disanja, primjerice 4-7-8 ili bilo koju drugu tehniku fokusiranog disanja. Pronađite onu metodu koja vam podiže raspoloženje i držite se nje.

Istraživanje je doista pokazalo kako osviješteno disanje ili meditacija mogu pomoći kod smanjenja tjeskobe ili stresa, kako u datom trenutku tako i tijekom duljeg razdoblja. A dobra je vijest da vam za fokusirano disanje stvarno ne treba puno vremena. Tek koja minuta.

3. Poslušajte omiljenu pjesmu i pritom još zaplešite

Kada ste iscrpljeni ili imate osjećaj da vam dan traje čitavu vječnost, pritisnite gumb play na stereo uređaju i zapjevajte uz omiljenu pjesmu. Istraživanje je pokazalo da slušanje vesele glazbe ima isti učinak kao i mindfulness meditacija.

Studija provedena 2016. godine na oboljelima od Alzheimerove bolesti pokazala je kako slušanje glazbe poboljšava osjećaj sreće i dobrog raspoloženja, a smanjuje doživljaj stresa. Jedno posve drugačije istraživanje otkrilo je pak da pjevanje veselih pjesmica maloj djeci smanjuje stres i kod roditelja. Eto, tolika je moć sretne melodije ili pjesme!

Ako uz vašu omiljenu pjesmu zaplešete, ostvarujete i dodatni bonus: ne samo da ćete se osjećati bolje, nego ćete dodatno povećati razinu energije te savladati stres.

4. Okružite se na nekoliko minuta ljudima koji vas podupiru

Prema Loretti Breuning još jedna važna „kemikalija sreće“ je oksitocin kojeg ljudi često nazivaju „hormonom ljubavi“, premda ga ova autorica više povezuje s osjećajem povjerenja. Kako biste potaknuli oksitocin počnite misliti na ljude kojima vjerujete i koji vas podržavaju. Zapitajte se: „Sad kada mi treba podrška, tko bi tu bio za mene“?

Prijeđite s misli na djela i vašoj osobi od povjerenja pošaljite tekstualnu poruku ili je nazovite. A ako ste u njenoj blizini (primjerice u susjednoj sobi) otiđite do nje i zagrlite je. Jednostavni trenuci socijalne povezanosti s nekim kojeg volite ili mu se divite nevjerojatno će utjecati na povećanje osjećaja sreće.

Već i samo razmišljanje o tome tko je dio vaše „ekipe“ može biti dovoljno za sreću. Takvo razmišljanje potiče lučenje oksitocina u mozgu koji vam pomaže da se osjećate sigurno i u dobrim rukama.

5. Učinite dobro nekoj osobi (ili se usredotočite na pozitivne misli)

Istraživanja su pokazala da se čovjek osjeća sretnijim kada čini dobra djela. To ne mora biti ništa spektakularno. I mala gesta dobre volje ili pažnje je dovoljna. Ono što je doista važno jest da to činite sa srcem i voljom.

„Recite si da ćete danas biti dobri prema drugima“, preporučuju stručnjaci s Klinike Mayo. „Pokažite iskreni osjećaj dobrote prema kolegi na poslu. Obratite se susjedu riječima razumijevanja. Pridržite nekome vrata lifta ili odvojite nekoliko minuta za pomoć voljenoj osobi.“

Nasmiješite se! Istraživanja tvrde da osmijeh utječe na vaš osjećaj sreće

Osmijeh i smješkanje mogu utjecati na naš osjećaj sreće i zavarati naš mozak, tvrde američki psiholozi

SAZNAJTE VIŠE

Gotovo isti učinak imat će i vrijeme koje ćete provesti razmišljajući o činjenju dobrih djela, bez obzira na to činite li to u mislima osobi koju poznajete ili ne.

Istraživači sa sveučilišta University of Wisconsin-Madison preporučuju da u tom nastojanju razmišljate o onim osobinama kojima se divite kod zamišljene osobe. Prisjetite se situacije u kojoj su te osobine došle do izražaja i osvijestite što je u njima vrijedno divljenja. Uz ovu mentalnu vježbu vaše ćete divljenje moći prenijeti i na osobe koje manje poznajete, pa čak i one koje smatrate zahtjevnim ili napornim.

Sve u svemu, provedite neko vrijeme šaljući sretne misli ljudima oko vas i unijet ćete više radosti i u vaš život.

Izvor: https://www.huffpost.com/entry/happiness-hacks-five-minutes-or-less_l_609bf35fe4b0909247fe3f9f

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button