Koronavirus - 15. svibnja 2020.
AUTOR ČLANKA - Poliklinika Srčana

Video savjeti stručnjaka: 7 laganih vježbi za oporavak bolesnog srca

Kardiovaskularna rehabilitacija izuzetno je važna i u „vrijeme korone“, stoga odvojite vrijeme za vježbe koje savjetuju stručnjaci Poliklinike Srčana

kardiovaskularna rehabilitacija, video vjezbe poliklinika srcana

Unatoč prilagođenim uvjetima rada tijekom epidemije COVID-19 bolesti, Poliklinika Srčana niti na trenutak nije napustila svoje pacijente donoseći mnoštvo korisnih, savjetodavnih materijala na svojim stranicama.

Ovom prilikom prenosimo upute za trening za koji je potrebno izdvojiti svega 20 minuta, a sastoji se od laganih vježbi disanja i nordijskog hodanja.

Općeniti savjeti koje treba slijediti

  • Redovito uzimajte preporučene lijekove
  • Koristite prikladnu odjeću i obuću da spriječite ozljede
  • Nemojte vježbati: barem 1 sat nakon obroka, 30 minuta nakon drugih aktivnosti, niti ako imate temperaturu ili znakove infekcije
  • Prije početka tjelovježbe važno je izmjeriti frekvenciju srca i krvni tlak kako bi se znalo prepoznati znakove opterećenja srca
  • Ako niste u stanju razgovarati ili govoriti tijekom tjelovježbe, onda je potrebno smanjiti opterećenje

Kako sigurno vježbati?

Za vježbanje nisu prikladne niske temperature (niže od 1 ℃), niti visoke temperature (veće od 29 ℃) ili visoka vlaga (>80%). Zimi vježbajte sredinom dana, a u ljetnim mjesecima ranije ujutro ili navečer. Ukoliko vježbate u stanu, barem malo otvorite prozor. Nakon vježbanja pazite na dovoljan unos tekućine (vode). Vježbate li izvan svoga doma, obavijestite ukućane o ruti i ponesite mobitel. Ako vam je propisan neki od lijekova koji sadrži nitroglicerin, imajte ga sa sobom.

Najprije treba trening započeti hodanjem. Vježbanje nakon ozbiljne bolesti srca treba započeti s hodanjem uobičajenom brzinom koje prvih nekoliko dana treba trajati od 5 do 10 minuta. Potom treba postupno produžavati hodnu prugu i brzinu hoda sve dok se ne postigne najmanje 30 minuta nešto bržeg hoda na dan. Hodate li na otvorenom, ne zaboravite na razmak od 2 metra od druge osobe.

Tek nakon ovoga se mogu postupno uvoditi druge vježbe.

Slijedi sedam vježbi čiji se detaljni opisi s fotografijama nalaze u prezentaciji Poliklinike Srčana.

1. vježba: opusti se i udahni

2. vježba: dišimo trbuhom

3. vježba: dišimo punim plućima

4. vježba: “Nordijsko” hodanje

5. vježba: stav skijaša

Svjetski dan srca: Malim koracima napravite puno za svoje srce

Svjetski dan srca održava se 29. rujna, a svake godine obilježava se s različitom tematikom koja uvijek odgovara na...

SAZNAJTE VIŠE

6. vježba: prsti-peta

7. vježba: hlađenje

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama