Odnosi i veze - 19. studenoga 2018.
AUTOR ČLANKA - Iva Gregov, mag. psih.

Spajanje privatnog i poslovnog: Prednosti i mane ljubavnih veza na poslu

Prema nekim statistikama, 40 do 47 posto ispitanih u nekom trenutku u svojoj karijeri upustilo se u romantičan odnos s kolegom, dok je 20 posto izjavilo kako su otvoreni za tu mogućnost

Ljubavne veze na poslu

U vremenu kada ljudi sve rjeđe izlaze na spojeve, a sve češće instaliraju aplikacije u kojima potencijalnog partnera mogu pronaći jednostavnim pomakom prsta po ekranu mobitela, čini se da su veze na poslu postale „praktičan“ način za pronalazak ljubavi.

Pridodamo li tome činjenicu da mnogi dobar dio dana provode na poslu, ne čudi da se privatni i poslovni život, na veliku žalost odjela za ljudske resurse, ponekad može ispreplesti.

Premda su ljubavne veze na poslu i dalje svojevrsni tabu, uprava tvrtki (pogotovo onih s većim brojem zaposlenika) ne može zatvarati oči pred činjenicom da se one često događaju. Štoviše, prema nekim statistikama, 40 do 47 posto ispitanih u nekom trenutku u svojoj karijeri upustilo se u romantičan odnos s kolegom, dok je 20 posto izjavilo kako su otvoreni za mogućnost pronalaska partnera na radnom mjestu.

U skladu s tim, dobro je imati na umu neke opasnosti, ali i olakšavajuće okolnosti ljubavnih veza na poslu.

>>Prednost stabilnih ljubavnih veza: zašto se u paru živi dulje i zdravije?<<

Opasnosti veza na poslu

1. Ogovaranja i prekid

Koliko god se partneri trudili održati svoju vezu diskretnom, prije ili kasnije ona će izaći na vidjelo, te može postati predmetom ogovaranja ostalih kolega, pogotovo ako dođe do svađe ili prekida. A tada će se, osim ogovaranja, bivši partneri trebati suočiti i s činjenicom da će se, unatoč prekidu, morati nastaviti svakodnevno viđati.

2. Veze s nadređenima

Veza sa šefom predstavlja vrlo kompliciran poslovno-privatni odnos, koji može biti ugrožavajući za sigurnost posla i karijere obje uključene strane. Također, ovakvi odnosi utječu na sve ostale zaposlenike i mogu kod njih uzrokovati pad motivacije i zamjeranje ako pomisle da određena osoba napreduje zbog svoje ljubavne veze.

Partner na nadređenom položaju u poziciji je da evaluira rad ovog drugog, da određuje njegove bonuse i povišice, što svakako uzrokuje probleme ostatku kolektiva

Također, ukoliko veza propadne, najčešće se događa da podređeni odluči otići iz firme, čime se na kocku stavlja i njegova ili njezina financijska sigurnost.

3. Veze s oženjenima

Veze s oženjenima, kao i u prethodnom slučaju, stavljaju ostale zaposlenike u veoma neugodan položaj, a time remete i poslovnu klimu. Kolege u takvim situacijama često se osjećaju nelagodno (posebice na zajedničkim okupljanjima i domjencima), što može uzrokovati i frustraciju, pa čak i ljutnju prema paru koji se upustio u aferu na radnom mjestu.

Prednosti veza na poslu

1. Partner kao oslonac

S obzirom na to da mnogi ljudi većinu dana provode na poslu, imati partnera koji radi u istoj tvrtki s istim radnim vremenom može biti uistinu olakšavajući faktor. Također, dolazak i odlazak s posla puno je ugodniji kada ga se dijeli s partnerom. Imati partnera na radnom mjestu znači imati osobu kojoj se tijekom dana u svakoj prilici možeš obratiti za iskreni savjet.

2. Efekt blizine

Efekt blizine je psihološki fenomen koji utječe na to da nam se više sviđaju stvari (i osobe) koje su nam fizički bliske i s kojima smo u svakodnevnoj interakciji.

U jednom istraživanju pokazalo se da se čak 94 posto ljubavnih veza na poslu dogodi između zaposlenika koji se nalaze u istoj zgradi, od toga 34 posto kod zaposlenika koji dijele isti ured ili open space.

Efekt blizine nam omogućuje da nekoga upoznamo u svakodnevnim situacijama, a time i u puno realnijim okolnostima, od, primjerice, upoznavanja na prvom spoju, kada se svatko želi predstaviti u što boljem svjetlu, a nekompatibilnosti se otkrivaju naknadno.

3. Efekt sličnosti

Ljudi se često privlače s obzirom na slične poglede na svijet i slične interese, a psiholozi kažu kako su takve veze često i stabilnije.

Efekt sličnosti kod kolega pogotovo je izražen, budući da izbor zaposlenika u velikoj mjeri ovisi i o tome koliko se on uklapa u korporativnu kulturu tvrtke.

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button