promo signPROMO ČLANAK

Dodaci prehrani - 17. svibnja 2019.
AUTOR ČLANKA - Redakcija

Nadoknada magnezija u organizmu – nužnost ili trend?

Magnezij, mineral koji se od davnina koristio kao laksativ u obliku raznih soli, postao je iznimno popularan u svakodnevnom životu kao dodatak prehrani

Magnezij, mineral koji se od davnina koristio kao laksativ u obliku raznih soli, postao je iznimno popularan u svakodnevnom životu kao dodatak prehrani

Magnezij je jedan od četiri makrominerala, koji uz kalcij, kalij i natrij u zadnje vrijeme postaje sveprisutan u dodacima prehrani.

Iako je poznat od davnina, kada se uglavnom upotrebljavao kao laksativ u obliku raznih soli, dvadeset prvo stoljeće i nova znanstvena istraživanja stavljaju magnezij u središte pozornosti prilikom prevencije i liječenja mnogih kroničnih bolesti. Još 1915. godine otkrivena je njegova središnja pozicija u molekuli klorofila kao i veza klorofila s hemoglobinom u crvenim krvnim stanicama, za što je Richard Willstätter dobio Nobelovu nagradu.

Zanimljiva je činjenica da magnezija u krvotoku gotovo pa i nema. Upravo iz tog razloga teško je odrediti manjak magnezija u organizmu laboratorijskim pretragama. Polovica je vezana u kostima, a druga se polovica nalazi u stanicama mekog tkiva. Ovdje magnezij ima važnu ulogu – stabilizira molekulu koja je nositelj stanične energije, ATP-a (adenozin-tri-fosfat-a). Time postaje nezamjenjiv u više od tristo enzimskih reakcija u ljudskome tijelu. Zato ga u stanicama zdravog srca ima deset puta više nego u krvi.

Koji su simptomi manjka magnezija?

Simptomi nedostatka magnezija su umor, iscrpljenost, razdražljivost, slaba koncentracija, nesanica, grčevi u mišićima, nepravilan rad srca, mučnina ili manjak apetita, probavne tegobe, zadržavanje tekućine. Magnezij se uglavnom dobro apsorbira u crijevima, a jačina apsorpcije ovisi o obliku magnezijevih soli i načinu prehrane. Kod nedostatka vitamina D smanjuje se i apsorpcija magnezija, a uporaba određenih lijekova također umanjuje količinu apsorbiranog magnezija. Alkohol i pušenje dodatno osiromašuju zalihe magnezija u ljudskom tijelu.

Namirnice bogate magnezijem uglavnom se mogu naći i u našem podneblju. To su zeleno voće i povrće, mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke, integralne žitarice, pšenične klice, mliječni proizvodi, tofu, plava riba, kakao. Unatoč tome, činjenica koja zvoni na uzbunu jest ta da preko dvije trećine ljudi zapadnog svijeta prehranom ne zadovoljava preporučene dnevne potrebe za magnezijem. Dodatni problem leži i u prerađenim namirnicama, koje se zatim dodatno termički obrađuju i time gube velike količine vitamina i minerala.

Minerali: Zašto su toliko važni za naše zdravlje?

Minerali su anorganski kemijski elementi, ima ih 103, a 80 ih nalazimo u našem organizmu. Minerali čine 4,5% naše...

SAZNAJTE VIŠE

Kronične bolesti i stanja povezana s manjkom magnezija

Velik je broj kroničnih bolesti i stanja kod kojih je primijećena veza s manjkom magnezija. Tu su astma, osteoporoza, migrena, dijabetes tipa dva, metabolički sindrom, depresija, nesanica, bubrežni kamenci, hipertenzija, dislipidemija, srčane bolesti, menstrualne tegobe, preeklampsija i eklampsija u trudnica, neurološki problemi i problemi sa stanjem kože.

Procesi fiziološkog starenja i smanjenja energije također su popraćeni manjkom magnezija. Uzrok nedovoljne količine magnezija treba tražiti i u užurbanom načinu života, dnevnoj izloženosti stresu te pojačanim umnim i tjelesnim naporima. Nadoknada magnezija bitna je i za vrijeme trudnoće i dojenja te svih stanja pojačanih napora, na primjer kod sportaša. U svim navedenim slučajevima nadomještanje magnezija oralnim pripravcima pokazalo se korisnim, bilo u prevenciji, pogoršanju simptoma ili sudjelovanju u liječenju.

Vitamini B skupine i magnezij su dobitna kombinacija

Uzevši u obzir i činjenicu da vitamini B skupine imaju ulogu u smanjenju umora, poboljšanju pamćenja, smanjenju stresa te su bitni za normalno funkcioniranje svih stanica u organizmu, uključujući i imunološki sustav, spajanje magnezija s ovom skupinom vitamina u jedan pripravak nameće se kao logično rješenje za smanjenje iscrpljenosti organizma.

Kod povećanih se napora, ali i posebnih stanja organizma kao što su trudnoća, dojenje, nepotpuna apsorpcija iz probavnog sustava i slično, preporučuje uzimanje 400 mg magnezija. Sportaši, osobe iscrpljene od svakodnevnog stresa koje se nepravilno hrane i malo spavaju svoj će organizam oporaviti upravo kombinacijom magnezija i vitamina iz skupine B, koji međusobno pojačavaju i nadopunjuju svoj učinak.

Magnezij 400 + B complex mikrogranule

Umanjit će se problem iscrpljenosti, nesanice, slabe probave i stresa te neugodnih grčeva u mišićima koji se najčešće javljaju noću. Oblik granula koje se otapaju u ustima, osvježavajućeg i ukusnog okusa grejpa, zadovoljit će potrebe organizma za magnezijem, a a nije zanemariva ni povoljna cijena. Sve elemente zadovoljava upravo proizvod iz Alkaloidove palete dodataka prehrani. Možete ga pronaći u svim ljekarnama pod nazivom Magnezij 400 + B complex mikrogranule.

Zaključimo zajedno – magnezij, čest gost naših kućnih ljekarni, zaslužio je svoje mjesto i status najčešće korištenog suplementa. Ne kao aktualni trend već kao mineral koji još nije pokazao svoj puni potencijal.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama