Rekreacija i fitness - 03. siječnja 2018.
AUTOR ČLANKA - Ivana Vodogažec

Tai chi chuan: meditacija u pokretu za bolje zdravlje i dulji život

Tradicionalna kineska metoda vježbanja osvojila je svijet jer je pogodna za svakoga, bez obzira na dob i kondiciju, a blagodati za zdravlje su doista velike

Tai chi mnogi nazivaju meditacijom u pokretu

Mnogima je prva asocijacija na tai chi skupina vježbača koji polagano izvode međusobno usklađene kretnje. Tai chi najpopularniji je kao grupni oblik rekreacije, no može se vježbati i individualno. Budući da ne zahtijeva nikakav poseban napor niti brzinu, pogodan je za svakoga, bez obzira na dob i kondiciju.

Tradicionalna kineska metoda postizanja jedinstva uma, duha i tijela, punog naziva tai chi chuan, osvojila je svijet zahvaljujući sveobuhvatnom povoljnom utjecaju na zdravlje – mentalno, emocionalno i fizičko. U kaotičnom i stresnom suvremenom načinu života, tai chi donosi spasonosnu harmoniju i mir, polazeći od načela da trebamo znati upravljati svojim tijelom kako bismo upravljali svojim životom.

Bez napora do zdravlja

Tai chi često se naziva meditacijom u pokretu jer upravo putem blagih, smirenih, fluidnih pokreta uravnotežuje ono što zovu protokom životne energije, a koja je u tradicionalnoj kineskoj medicini poznata kao chi ili qi.

Riječ je o vrlo profinjenoj vještini koja uključuje duboko, ritmično disanje i visoku razinu svjesnosti izvođenja pokreta i pravilnog položaja tijela

U tai chiju nema trzaja ni naprezanja, već se na prirodan i opušten način pokreće cijelo tijelo: svi mišići, zglobovi, unutrašnji organi… Riječ je o vrlo profinjenoj vještini koja uključuje duboko, ritmično disanje i visoku razinu svjesnosti izvođenja pokreta i pravilnog položaja tijela. To se može naučiti pod vodstvom tai chi majstora, u specijaliziranim centrima za tradicionalne istočnjačke vještine.

Treninzi u zdravstvenim ustanovama

Mnoga znanstvena istraživanja potvrdila su blagotvoran učinak tai chija, pa se ove vježbe primjenjuju u sve više zdravstvenih ustanova širom svijeta kao pomoć u liječenju najrazličitijih bolesti, od reumatizma i demencije do ovisnosti i depresije. Također se svakodnevno vježbanje tai chija preporučuje kao odlična prevencija bolesti.

Tai chi poboljšava tonus mišića i čvrstoću kostiju, pokretljivost i držanje tijela te snagu, fleksibilnost, koordinaciju i ravnotežu. Time se smanjuje rizik od padova i povreda, što je osobito važno za starije osobe.

Tai chi poboljšava tonus mišića i čvrstoću kostiju, pokretljivost i držanje tijela te snagu, fleksibilnost, koordinaciju i ravnotežu

Koristi za tijelo i duh

Vježbe tai chija ublažavaju bol, jačaju imunitet, potiču metabolizam i rad srčanožilnog sustava, olakšavaju regulaciju tlaka, masnoća i šećera u krvi te pomažu u održavanju normalne tjelesne težine. Pomoću specifičnih tai chi pokreta uravnotežuju se i moždane funkcije pa se tako smanjuju stres, nesanica i tjeskoba, a povećavaju koncentracija, pamćenje, kreativnost i samopouzdanje.

Ukratko, tai chi podiže vitalnu energiju i usporava starenje, pa je s razlogom stekao kultni status supervježbi za dugovječnost. 

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama