Zanimljivosti i savjeti - 30. prosinca 2018.
AUTOR ČLANKA - Magda Dežđek

Vrijeme za detoks: Kako tijelo i um pročistiti nakon blagdana

Blagdani su bili predivni, a nekima od nas i preobilni. Nakon pretjerivanja za stolom sada je vrijeme da tijelu i duhu priuštimo prijeko potrebnu detoksikaciju

Detoksikacija tijela i uma nakon blagdanskog pretjerivanja

Ako ste uživali u gomili božićnih kolačića i ukusnom pečenju, popraćenom s kapljicom alkohola, vjerojatno osjećate potrebu za detoksikacijom. Dobra je vijest da ne morate pribjegavati brzim dijetama ili satima vježbanja da biste se vratili na pravi put. Vaše je tijelo otporno i zna kako se zaliječiti. Evo nekoliko nježnih načina kako si možete pomoći:

Pijte toplu limunadu

Dan započnite čašom mlake, svježe iscijeđene limunade. Ovaj napitak sobne temperature potiče čišćenje i alkalizira organizam koji se tijekom blagdana „zakiselio“ od previše alkohola, šećera i preteške hrane. Po želji, limunadi možete dodati žličicu jabučnog octa, koji prema narodnim tvrdnjama, također, detoksicira a prema suvremenim istraživanjima pomaže pri mršavljenju.

Hidratacija je esencijalna za vrijeme detoksa da bi tijelo moglo što uspješnije izlučiti toksine. Pijte više od 1,5 litre vode na dan, uz obilje biljnih čajeva (npr. zeleni čaj, čaj od komorača), a eliminirajte alkohol, kofein i gazirane, zaslađene napitke.

Mnogo je meditativnih i relaksirajućih tehnika koje nas vraćaju sadašnjem trenutku. A jedna od njih je svjesno jedenje

Kurkuma za detoks jetre

Kurkuma ima odlično protuupalno i detoksikacijsko djelovanje. Pomaže u detoksikaciji crijeva i jetre, stimulira proizvodnju žuči u jetri i potiče izlučivanje žuči kroz žučni mjehur, potiče obnavljanje crijevne flore te smanjuje nadutost i plinove. Žličicu kurkume otopite u žlici maslinova ulja i konzumirajte je natašte. Za još bolji učinak ovoj mješavini dodajte pola žličice ribanog đumbira i žlicu meda. Ovaj lijek „na žlicu“ sadržava obilje vrijednih nutrijenata, djeluje protuupalno, antiseptički i antibakterijski te zagrijava organizam.

Povremeni post

Osnovna ideja povremenog posta (eng. intermittent fasting) je značajno smanjiti ili posve izbjegavati unos hrane kroz period od 16 do 24 sata. Primjerice, posljednji obrok u danu pojedite najkasnije u 7 sati navečer a sljedeći tek oko podne drugog dana. Za vrijeme posta konzumira se samo tekućina (voda, juhe od povrća, sokovi od voća i povrća, nezaslađeni čajevi). Nakon ove restriktivne faze, slijedi od 8 do 24 sata normalnog energetskog unosa, ovisno o inačici dijete koju pratite. Osim što na ovaj način možete izgubiti kilograme i masne naslage, povremeni post pomaže i u regulaciji razine šećera u krvi, usporava proces starenja te prevenira nastanak bolesti srca i krvnih žila.

Mindfulness na tanjuru

Mnogo je meditativnih i relaksirajućih tehnika koje nas vraćaju sadašnjem trenutku. A jedna od njih je svjesno jedenje (eng. mindful eating). Sve što trebate je jesti polako, i bez distrakcija, uživati u svakom zalogaju i dobro prožvakati hranu. Time će tijelo učinkovitije i lakše probaviti hranu a s vremenom ćete naučiti bolje slušati znakove gladi i sitosti. Naučit ćete jesti samo onoliko koliko vaš organizam treba, i isto tako, prestat ćete jesti kada osjetite da ste siti.

>>Da bismo iz organizma isprali sve toksine koje su se nakupili pretjeranim blagovanjem, dobar način detoksikacije mogu biti lagana mediteranska prehrana i popularni smoothie<<

Iznojite toksine u sauni

Najbolji način za eliminaciju toksina je odlazak u saunu gdje je moguće „izgubiti“ i do litru i pol znoja, s kojim se, prema analizama izlučuju razne vrste toksina, uključujući i kemikalije poput pesticida i teških metala. Osim što sauna čisti tijelo iznutra, vruća para dubinski čisti pore i obnavlja stanice kože pa ten izgleda svježije i vitalnije.

Izbjegavajte stres

Ako je moguće, maknite se od svakodnevice kako biste si priuštili više odmora, više sna, opuštanja i boravka u prirodi. Naime, kada ste pod stresom, tijelo je obuzeto reakcijom “bori se ili bježi” u kojoj postajete povišeno alertni i spremni za akciju. Za to su vrijeme svi važni procesi u tijelu stavljeni „na pauzu“. To organizmu ostavlja malo prostora za učinkovitu detoksikaciju, čišćenje, probavu i bilo kakve druge funkcije. Zato, redovito prakticirajte aktivnosti koje opuštaju i poništavaju štetne učinke stresa, poput svjesnog disanja, joge i meditacije, ili vrtlarite, čitajte knjigu, gledajte komedije i igrajte se s djecom.

NEWSLETTER

Prijavite se za naš newsletter i prvi saznajte informacije o posebnim ponudama