Odmor i putovanja - 26. prosinca 2021.
AUTOR ČLANKA - Željka Kunštek, glavna urednica tipTravel magazinea, ADIVA Plus sadržaj

Top 5 trendova koji su obilježili turističku 2021. godinu

Pandemija novog koronavirusa utjecala je na sve segmente našeg života, a neminovno je donijela brojne promjene i u turizmu. Neke od njih mogle bi se i trajno zadržati

pandemija turizam trendovi

Baš kao i u 2020., i u 2021. je godini turizam bio znatno drugačiji u odnosu na prethodna razdoblja. I dok svi još uvijek željno iščekujemo kraj pandemije i snažniji oporavak turizma, provjerite koji su trendovi obilježili turističku 2021. godinu.

Hrvatska u božićnom duhu i ruhu

Rad na drugom kraju svijeta

S globalnim trendom promjene načina rada, iz rada u uredu u rad na daljinu (od kuće), mnogi se niti po završetku pandemije neće vratiti „na staro“. Sve su popularniji i brojniji poslovi koji ne zahtijevaju rad u uredu te koje je moguće obavljati iz bilo kojeg kutka svijeta. Sve što je, uz želju za radom, potrebno za njihovo obavljanje su dobra internetska veza, laptop i mobitel. Da, pričamo o digitalnim nomadima, neovisnim zaposlenicima ili poduzetnicima koji najčešće rade na putu i kojima je svejedno sjede li pritom u kafiću, hotelu, na plaži ili kod kuće. Upravo je taj segment radnika, koji mijenjaju svoje kućne urede za one u drugim destinacijama, u porastu, pa su mnoge destinacije i turističke tvrtke kreirale vize za tu novu vrstu putnika, kao i primamljive pakete. Primjerice, neki resorti na Maldivima nude tzv. oceanske urede, odnosno dugoročne pakete za rad na daljinu u rajskom okruženju. Promotivnu kampanju za digitalne nomade je pripremila i Hrvatska, pod nazivom „Croatia, your new office!“, s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao atraktivne i dobro pripremljene destinacije za digitalne nomade.

Duža putovanja

Od početka pandemije počeo se je razvijati trend odlaska na duža putovanja. Kada smo se našli u situaciji da možemo manje putovati te da na putovanjima moramo prolaziti striktne zdravstvene protokole, sasvim razumljivo smo odlučili na tim putovanjima ostajati duže. Istraživanje poznate turističke kompanije Amadeus pokazalo je kako 55 posto putnika na putovanju u 2021. planira provesti 14 ili više dana, dok ih 60 posto očekuje da će putovati nekoliko puta godišnje. Navedeni rezultati istraživanja stoga su prava pozivnica domaćinima da turistima ponude što različitije i autentičnije proizvode, dužeg trajanja.

Lojalnost prema turističkim kompanijama

Pred turističkim tvrtkama (hotelima, zrakoplovnim kompanijama, zračnim lukama i sl.) je važan zadatak. Primjena najviših zdravstvenih, higijenskih i sigurnosnih standarda, čime pokazuju svoju odgovornost i odanost te jačaju povjerenje kupaca. Prema Amadeusovom istraživanju, čak je 40 posto ispitanika potvrdilo kako bi prednost dalo turističkim tvrtkama koje primjenjuju visoke zdravstvene i sigurnosne protokole. Veće povjerenje iskazali bi i tvrtkama čije su usluge već ranije koristili. Lojalnost prema turističkim tvrtkama nesumnjivo je identificiran trend u 2021.

Budućnost beskontaktnog

I nove tehnologije s naglaskom na povećanje sigurnosti korisnika u samom su vrhu istaknutih trendova u pandemijsko vrijeme. Više od 80 posto putnika uvjereno je kako će im tehnologija ojačati samopouzdanje za putovanja. Pritom je poseban naglasak na beskontaktnom plaćanju te na mobilnim aplikacijama koje su, između ostaloga, redovito ažurirane najnovijim informacijama i upozorenjima o pandemiji te promjenama vladinih direktiva.

turizam koronavirus pandemija

Nema povratka na staro – turizam nakon korone mogao bi i trebao biti bolji

Pandemija koronavirusa ostavit će trag na turizam. Međutim, unatoč lošim projekcijama za sezonu, koronavirus mogao bi donijeti dugoročno pozitivne...

SAZNAJTE VIŠE

Važnost turističkog agenta

Premda je 2020. bila izazovna godina za putničke agencije te je mnoge dovela i do ruba opstanka, 2021. je bila ključna za njihov veliki povratak na turističku scenu. Putnici danas više nego ikad traže veću sigurnost na putovanju, bolje ponude, provjerene savjete „iz prve ruke“, pouzdane informacije o zdravstvenoj i sigurnosnoj situaciji u destinaciji u koju putuju te, prije svega, pomoć u slučaju prekida, otkazivanja ili odgode putovanja. Sve navedeno može im osigurati i pružiti dobar turistički agent. Stoga se predviđa da bi usluge putničkih agencija u narednom periodu mogle biti iznimno tražene.

Otvorite tipTravel magazine i pronađite inspiraciju za putovanja Hrvatskom i svijetom: 

www.tiptravelmagazine.com

Skenirajte QR kod i preuzmite ADIVA mobilnu aplikaciju:

adiva app qr code

Aplikaciju možete preuzeti i na:

ADIVA_app_app_store_button ADIVA_app_google_play_button