Proteini mlijeka i povećanje mišićne mase

Prema novijem znanstvenom istraživanju za stimulaciju rasta mišića nakon treninga snage moglo bi biti dovoljno samo 9 grama proteina iz mlijeka
Proteini mlijeka i povećanje mišićne mase
  • Sviđa mi se
U randomizirano, dvostruko slijepo, placebo kontrolirano istraživanje bilo je uključeno 20 muškaraca dobi 38 do 55 godina koji su provodili trening snage nogu putem četiri serije vježbi. Svi sudionici su u potpunosti bili zdravi što je isključivalo svaki popratni farmakološki pripravak koji bi potencijalno mogao utjecati na rezultate istraživanja.
Dodatno, sudionici su prema stupnju aktivnosti vodili sjedilački do umjereno aktivan način života, međutim rijetko su sudjelovali u treningu snage i aktivnostima visokog intenziteta.

Tijekom istraživanja muškarci su bili podijeljeni u dvije skupine s obzirom na napitak koji su konzumirali nakon obavljenog treninga snage. Prva skupina je dobivala funkcionalni napitak mlijeka koji se sastojao od 9 grama koncentrata mliječnog proteina otopljenog u 250 mL vode, dok je druga dobivala 250 mL placebo napitka iste energetske vrijednosti.

Analizom krvi sudionika prije i poslije treninga snage, kao i biopsijom mišićnih vlakana znanstvenici su došli do zaključka da količina od samo 9 grama proteina iz mlijeka stimulira mišićnu hipertrofiju. Biomarker mišićne hipertrofije bio je proteinski kompleks mTORC1 koji se uobičajno koristi u području sportskog nutricionizma u svrhu promatranja i kontroliranja sinteze proteina.

Znanstvenici naglašavaju da se dobiveni podaci mogu koristiti u svrhu formulacije proizvoda kod ciljanih dobnih skupina koje ne mogu tolerirati proizvode s visokim sadržajem proteina ili im pak ne odgovaraju senzorske karakteristike visoko proteinskih proizvoda.
Izvor: Journal od the International Society of Sports Nutrition

Vitamini.hr





    



ANKETA

Uzimate li dodatke prehrani za jačanje imuniteta?