Prehrana nakon blagdanskih pretjerivanja

Božić i Nova godina su za nama – iako obilni obroci ostaju u lijepom sjećanju, na njih bi nas mogao podsjećati i višak kilograma. Stoga nije ni čudno što se upravo početkom godine mnoge žene odlučuju na dijetu. Uostalom, dijete su i čest element novogodišnjih odluka kojih se, barem u siječnju, nastojimo pridržavati.

Zimski čuvari zdravlja

Zima je najhladnije godišnje doba kada su dani kraći te se sve usporava u skladu s temperaturama. Sve to utječe i na naš metabolizam i prehrambene navike. Zimi se broj svježih namirnica iz prirodnog uzgoja smanjuje te najčešće konzumiramo žitarice, mahunarke, korjenasto povrće u obliku variva, juhe i slično. Korjenasto povrće poput celera, cikle, mrkve i repe ubraja se u zimske čuvare zdravlja.

Slatki i zdravi blagdanski zalogaji

Svake godine u isto vrijeme sa svih strana počinju stizati tekstovi sa savjetima i idejama kako što ljepše dočekati božićno vrijeme, a nekoliko tjedana kasnije i kako iz njega izaći uz što manje loših posljedica blagdanskog uživanja. No kad bolje razmislimo, shvatimo da zapravo sve to već znamo.

Ljekovita svojstva badema

Slatki badem latinskog naziva Prunus dulcis var. dulcis posebno je popularan u predblagdansko vrijeme. Bez njega su mnoge slastice gotovo nezamislive, a postoje dvije vrste, točnije varijeteta badema: slatki badem, Prunus dulcis (Mill.) D.A. Webb var. Dulcis i gorki badem, Prunus dulcis (Mill.) D.A. Webb var. amara. Među njima nema morfoloških razlika, razlikuju se samo po kemijskom sastavu sjemenki.

Mali uvod u LCHF prehranu

Naziv LCHF nastao je u Švedskoj i znači Low Carb High Fat ili smanjeni unos ugljikohidrata i povećani unos masnoća. Naime, prehrana s niskim udjelom ugljikohidrata mogla bi imati visoki sadržaj proteina ili visoki sadržaj masnoće, ovisno o tome čime nadomještamo smanjeni unos ugljikohidrata. 

OBITELJSKO ZDRAVLJE

Uz zdravu hranu nema straha

Ljudskom organizmu minerali su prijeko potrebni. To su esencijalni nutrijenti jer ih organizam sam mora dobiti izvana, hranom, ne može ih sam sintetizirati, odnosno proizvesti. Svaki organizam koji dnevno dobiva količine minerala i elemenata u tragovima manje od onih koje se preporučuju može oboljeti od specifičnog deficita važnog sastojka.





    



ANKETA

Koji bolovi vas najčešće muče?