Dijetna pića ipak nisu „dijetna“

Od gaziranih pića do bijelog kruha, čini se da sve na našem jelovniku sadrži šećer.
Dijetna pića ipak nisu „dijetna“
  • Sviđa mi se
Iako su se „dijetna“ pića („diet“ drinks) promovirala kao zdrava alternativa zaslađenim sokovima, znanstvenici tvrde da to nije točno.
Brojne studije isticale su povezanost zaslađenih pića te kardiovaskularnih bolesti, metaboličkog sindroma i dijabetesa. S druge strane, za napitke koji sadrže umjetna sladila tvrdilo se da su zdravi te da mogu pomoći u prevenciji pretilosti. No, znanstvenici s britanskog Imperial College London u komentaru objavljenom u stručnom časopisu „PLOS Medicine“ ističu da su ti napitci jednako neučinkoviti u prevenciji pretilosti kao i gazirani te ostali zaslađeni sokovi.

Naime, oni mogu uzrokovati kompenzatorni mehanizam stimulirajući receptore za slatko. To pak može dovesti do povećanja apetita i stimulirati lučenje probavnih hormona. S obzirom na to da ti napitci niskokalorični, to može pojačati ove učinke te u konačnici uzrokovati pretjerivanje u hrani. Lančana reakcija tako može dovesti do povećanja tjelesne težine, pretilosti te komplikacija povezanih s viškom kilograma.

Štoviše, britanski znanstvenici istaknuli su nekoliko studija koje su dovele u vezu „dijetne“ napitke s povećanjem indeksa tjelesne mase te većim rizikom od kardiometaboličkih bolesti kao što su dijabetes tip 3 i moždani udar.





    



ANKETA

Kako ublažavate iritaciju kože opečene suncem?